Ik heb een witte geit van anderhalf. Ze staat samen met een shetlander in een grote stal, binnen in de pensionstal, waar mijn paard ook staat. De stal is voorzien van een dikke laag stro en er ontbreekt haar qua voedsel en schoon water niets.
Omdat Annabel vorige winter nog bij haar familie in een binnenhok lag en daar dan ook haar warmte vandan kon halen, had ik het idee dat ze het wat koud kon gaan krijgen met de ingang van de wintermaanden, waardoor ik haar een dekentje op ben gaan doen. Dit gaat prima. Buiten is de wind dan ook wel snijdend zo af en toe, waardoor ik dit dan ook wel nodig acht.
Afgelopen vrijdag heeft ze schijnbaar een ongelukje in de stal gehad met de shetlander, waardoor haar dekentje niet goed meer zat en heb ik het dekentje een dag en een nacht afgelaten. Vandaag heeft ze het weer opgekregen en toen ik vanavond nog even langs stal ging om te kijken hoe het met haar was, lag ze volgens mij te rillen in het stro. Ik zag haar oortjes bibberen en ook haar kakken waren wat opgezet. Ik had het idee dat ze haar haren wat had opgezet.
Ik heb haar slaapplaatsje extra beschermd met stro om de randen zeg maar en hier ging ze dankbaar in liggen. Ze heeft nog wel een wortel verorbert, maar toch maak ik me enigszins zorgen om haar.
Ze eet en drinkt verder goed, geen diaree. Aangezien ik haar vanaf afgelopen maart heb en ik al wel het één en ander te weten ben gekomen over geiten, kan ik dit nog niet goed plaatsen. Heeft iemand ervaring met geiten en kou of verschijnselen dat de geit het koud kan hebben? Alle hulp is welkom!