Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

moeizaam snuiven door de neus dwerggeit

  • Monique

    Een van onze dwerggeitjes - nu 3,5 jaar oud - snuift heel moeizaam door haar neus. Ik heb het idee dat er wat stof van fijn hooi in haar neusgaten terecht gekomen is en dat dat het moeizame snuiven veroorzaakt. Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand ook een suggestie hoe ik haar van dat moeizame snuiven af kan helpen?

  • joyce

    ik reageer wat laat. ik hoop dat je al wat eerder een reaktie hebt gehad. ik heb niet echt antwoord op je vraag, maar ik vroeg me af of je al in de neus gekeken hebt? er zijn nl. parasieten die zich in de neusgaten nestelen. wanneer de larven dan groot genoeg zijn, niest de geit de vanzelf weer uit en heeft ze nergens last meer van. de neus van een geit is erg gevoelig. wanneer ze er vandaag nog steeds last van heeft, en de neus is erg droog, is het toch tijd om het door een dierenarts (liefst een die bekend is met geiten) te laten bekijken.