Wij overwegen om een paar geiten aan te schaffen. Vroeger heb ik wel eens witte melkgeiten gehad en dat waren sterren in ontsnappen. Men zegt niet voor niets dat je van geiten leert vloeken… Toch heb ik nog steeds een enorme zwak voor geiten (we hebben ook schapen, maar geiten zijn toch wel erg leuk). Nu zijn we een beetje aan het rondkijken welk geitenras we eventueel zouden willen aanschaffen. Zo denken we o.a. aan Nubische geiten, maar ook de boergeit vind ik leuk. Met dwerggeiten daarentegen heb ik persoonlijk niet zo veel. Nu vraag ik me af of het ene ras geit eigenwijzer is dan het andere ras en dus meer pogingen zal ondernemen om te ontsnappen. Onze schapenwei is omheind met een Heras hekwerk van 1 meter 20 hoog. Tussen ons erf en dat van de buurman ligt een slootje van hooguit een meter breed. Ik vraag me af of ze daar niet overheen springen. Ervaringen met verschillende rassen geiten zijn dus van harte welkom (uiteraard realiseer ik me dat het ook verschilt per geit en dat een ras niet alles zegt).