Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geit met pluis?

• tann04

hallo, ik heb thuis een dwerggeit van ongeveer 5 jaar oud. dit jaar voor het eerst heeft ze een soort pluisje tussen haar vacht zitten, dit zit los, het lijkt bijna op een soort wol. ook heeft ze heel veel huidschilfer. weet iemand wat dit is?

groetjes Tanja

• ine-kar

Onderwol om de winterkou te weren. over een aantal weken zal ze dit gaan verliezen en er een zomervacht voor terugkrijgen.

• tann02

het laat nu al los dus dit zou inderdaad wel kunnen, maar het is zo vreemd dat ik het niet eerder heb gezien en mijn andere geit het niet heeft.

• Astrid (Canada)

Ja dat pluizige is haar wintervacht, misschien hebben je andere geiten een kleur dat het minder opvalt?

Ik heb een zwart witte en een bruine geit waar je de loslatende wintervacht heel goed ziet..maar de witte valt het niet eens op.

• tann04

de geit waar het bij is is vrijwel helemaal bruin en de pluis is vooral rond haar nek, de andere geit is bruin wit maar rond haar nek ook bruin maar daar zie ik niets eigenlijk. maar misschien valt het gewoon wat minder op.

weet je misschien ook al die schilfers zijn waar ze zo veel last van heeft? dit heeft de andere geit ook niet namelijk.

• ine-kar

Waarschijnlijk zorgt de onderwol voor zo'n warme afsluiting, dat er wat huidschilfertjes komen (soort roos), die door de onderwol wat minder makkelijk uit de vacht kunnen vallen. Zodra de onderwol weg is zullen de schilfertjes dat ook zijn vermoed ik.

• tann04

okee harstikke bedankt!