Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oude geit onrustig door nieuwe jonge geit

• Balthasar

Onze 14 jaar oude dwerggeit heeft sinds enkele dagen van een 1-jarige dwerggeit, en is knap in de war.

Ze heeft jaren als enige geit met twee ezels geleefd, nu hebben we er dat nieuwe geitje bij, maar die oude doet behoorlijk vreemd, zo zagen we haar niet eerder: ze knort en bromt en bespringt de nieuwe geit met uit de bek hangende tong. En ze bespringt de kleine van achteren alsof ze een bok is. Na een tijdje stopt ze en gaat rustig liggen in de wei, dan lijkt het alsof ze slaapt, maar even later begint het van voren af aan.

Kan zijn dat dit met enkele dagen voorbij is, maar het lijkt alsof de komst van die jonge geit bij het oudje een hormonale disbalans teweeg heeft gebracht. Vooral de geluiden die ze maakt zijn wonderlijk, klinkt heel bronstig, diep uit haar strot. Ze lijkt echt de kluts kwijt.

Heeft iemand dit meegemaakt, en zo ja, hoelang duurt dit? Of hebben we een kapitale fout gemaakt door dat jonge beestje er bij te zetten en moet ze weer weg?

• sue-ellen

ik denk gewoon dat ze rits is als er geen bok is bespringen ze elkaar.

die van mij doen dat ook laat die kleine erbij is juist leuk voor haar

• ine-kar

Ik denk, dat Sue-Ellen gelijk heeft.

Het kan best zijn, dat dit is opgewekt door de komst van de nieuwe geit.

Bovendien zal zij haar dominantie willen laten zien om leider van de “kudde” te willen zijn.