Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

abortus

• marinka

mijn geit is zwanger en nu heeft ze reeds 2 dagen bloedverlies, omdat ik haar drachtig had gekocht weet ik niet wanneer ze moet bevallen dus is het uitrekenen wat moeilijk.

nu heb ik haar vandaag apart gestoken omdat de bok bij het eten tegen haar buik ging gaan stoten.

toen ik de andere stal inging vond ik helaas een dood geitje….het is nog niet volgroeid want zijn oogjes waren nog dicht en hij had geen oortjes.

ze heeft nog een dikke buik dus denk ik dat er nog inzitten. moet ik het ergste vrezen of zou enkel dit dood zijn??

• Marloes

hi

Ik heb totaal geen verstand van/ervaring met drachtige geitjes maar als t hier zou gebeuren zou ik meteen de dierenarts bellen!

Ook al is t weekend, t lijkt me niet verstandig om mama geit “aan te laten modderen”.

T kan voor haar eigen gezondheid wellicht ook een gevaar zijn als er nog een geitje in zit, levend of dood.

Als je belt en de situatie uitlegt kan de dierenarts vast advies geven of evt langs komen. SUCCES!!!

• ine-kar

Ik vind, dat je de dierenarts er snel bij moet halen.

Als ze verwerpt en je vindt geen moederkoek, dan zit er mogelijk nog een lam (of meer ) in. De moederkoek kan ze hebben opgegeten, maar dan moet het geitje, dat je hebt gevonden er al even hebben gelegen.

Er is iets mis, want ook onvoldragen geitjes moeten wel alles erop en eraan hebben. Dus geen oortjes is zowiezo al raar. of zaten ze heel vast aan het kopje geplakt, zodat ze er wel waren, maar niet opvielen?

Als de baarmoeder niet leeg en/of schoon is krijg je nu veel te veel kans op infecties.

Snel handelen dus.

Laat je nog eens weten hoe het zat?

ine

• marinka

hallo,

ik heb inderdaad voor de zekerheid de veearts erbij geropen. hij heeft het dode geitje meegenomen om te kijken wat het had.

hij voelt nog 2 andere geitjes zitten maar volgens hem zijn die groter dan hetgeen ik gevonden had.

de oortjes hangen er idd wel maar waren nog niet open ,plakten eraan zoals je zegt.

morgen weet ik meer van de testen maar volgens hem is er geen probleem met de andere 2

alvast bedankt he

• Astrid (Canada)

Hoi Marinka, wat sneu maar gelukkig dat het met de andere nog wel goed kan gaan.

Hoop dat je deze draad nog even blijft updaten, vind dit wel interessant om te volgen.

(mijn geiten zijn due in April.)

• marinka

ja vond het akelig om te zien. jammer dat het zo moest zijn maar idd gelukkig dat de anderen nog wel in orde zijn. zodra ik de resulatten morgen heb laat ik jullie iets weten

• ine-kar

Natuurlijk hopen we, dat het nu goed komt met de overige 2 ongeboren lammetjes. Als alles nu rustig lijkt heb je goed kans.

Zoals Astrid aangeeft, we blijven het graag volgen.

• marinka

sorry dat het zo laat is, de veearts is dus terug geweest, er is niet echt een reden gevonden waardoor het geitje gestorven of vroegtijdig geboren is…..

er zijn ook geen infectie's en dergelijke. de mama geit heeft voor de zekerheid nog eens antibiothica gekregen en het enige wat we nu nog kunnen doen is afwachten….. duimen maar

• ine-kar

Ik duim mee, maar nu er drie dagen nadat het geitje te vroeg is gekomen verder nog niets is gebeurd, geef ik het een goede kans, dat de anderen voldragen worden.

Gezien je beschrijving van het geboren onvoldragen lammetje zul je nog wel 5-6 moeten wachten vermoed ik. Misschien heeft de DA daarvoor een indicatie kunnen geven.

Ofwel dit geitje is van een latere bevruchting, maar die kans is heel erg klein. Spannend dus.

• josien

Hier wordt meegeduimd op een goede afloop.

Dat wordt nog wel even spannend.

Leuk hoor straks van dat kleine grut.