Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

abortus

• marinka

mijn geit is zwanger en nu heeft ze reeds 2 dagen bloedverlies, omdat ik haar drachtig had gekocht weet ik niet wanneer ze moet bevallen dus is het uitrekenen wat moeilijk.

nu heb ik haar vandaag apart gestoken omdat de bok bij het eten tegen haar buik ging gaan stoten.

toen ik de andere stal inging vond ik helaas een dood geitje….het is nog niet volgroeid want zijn oogjes waren nog dicht en hij had geen oortjes.

ze heeft nog een dikke buik dus denk ik dat er nog inzitten. moet ik het ergste vrezen of zou enkel dit dood zijn??

• Marloes

hi

Ik heb totaal geen verstand van/ervaring met drachtige geitjes maar als t hier zou gebeuren zou ik meteen de dierenarts bellen!

Ook al is t weekend, t lijkt me niet verstandig om mama geit “aan te laten modderen”.

T kan voor haar eigen gezondheid wellicht ook een gevaar zijn als er nog een geitje in zit, levend of dood.

Als je belt en de situatie uitlegt kan de dierenarts vast advies geven of evt langs komen. SUCCES!!!

• ine-kar

Ik vind, dat je de dierenarts er snel bij moet halen.

Als ze verwerpt en je vindt geen moederkoek, dan zit er mogelijk nog een lam (of meer ) in. De moederkoek kan ze hebben opgegeten, maar dan moet het geitje, dat je hebt gevonden er al even hebben gelegen.

Er is iets mis, want ook onvoldragen geitjes moeten wel alles erop en eraan hebben. Dus geen oortjes is zowiezo al raar. of zaten ze heel vast aan het kopje geplakt, zodat ze er wel waren, maar niet opvielen?

Als de baarmoeder niet leeg en/of schoon is krijg je nu veel te veel kans op infecties.

Snel handelen dus.

Laat je nog eens weten hoe het zat?

ine

• marinka

hallo,

ik heb inderdaad voor de zekerheid de veearts erbij geropen. hij heeft het dode geitje meegenomen om te kijken wat het had.