Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe zie ik dat ze zwanger is?

  • anneke

    Ik heb 2 dwerggeitjes en die heb ik laten dekken, ik heb gezien dat de bok er op zat. Dus denk ik dat ze zwanger zijn ze zijn daarna niet meer rits geweest. Ze moeten nog 10 weken nou is mijn vraag kan je dan al zien dat ze zwanger zijn ? zo ja waaraan? Volgens ons is bij 1 van de geiten haar buik aan 1 kant een stuk dikker en ze heeft hele lange spenen dat viel ons echt op. Maar misschien is het nu nog niet te zien. Het is jammer dat je weinig op internet kan vinden over de dracht van de geiten. Misschien weet iemand waar ik dat wel kan vinden. Alvast bedankt

    Anneke

  • Astrid (Canada)

    Echt zeker weet je het pas natuurulijk als de geitjes geboren worden, maar het dikker worden en vooral het groter worden van de uiers zijn toch wel de bekendste kenmerken.

  • ine-kar

    Een week of 6 voor het lammeren gaan de geitjes meestal uieren. Dat betekent, dat de uier voller wordt.

    Verder zal het geitje ook wat rustiger worden. Als je je geitjes langer hebt en goed kent, zie je het meestal vlugger aan o.a. gedrag.

    ine

  • anneke

    Oke dan weet ik dat. Ik vind wel dat ze hele grote tepels krijgt dat valt echt op. en aan de zijkant krijgt ze een bolle buik. Dus ik ga er van uit dat ze zwanger is. Heel spannend.

    ze moet nog 8 en halve week.

  • treeske

    Ik zag op een bepaald moment ook de kleintjes erg bewegen in de moeder haar buik! weet niet precies wanneer dat begon, mmaar het was allesinds wel heel duidelijk:)-D

    groetjes