Hallo,
Op dinsdag 28 april zijn 2 geitjes en een bokje geboren. De moeder bleek een steenuier te hebben, dus gestart met bijvoeden.
We geven Halmalac geitenmelk. Aanmaken met ca 40 graden water.
Ze willen echter niet uit de fles drinken.
Al 100 keer geprobeerd en ook allerlei spenen geprobeerd, maar geen resultaat, dus toen zijn we met sonde begonnen. We geven 60 cc per keer van ‘s morgens 7 tot ’s avonds 11 om de 2 a 2,5 uur.
Elke dag geven we ook een beetje Ecostyle coffea om ze wat extra vitamines en energie te geven.
Vorige week is een van de geitjes gestorven, nadat ik voor de eerste keer coffea gegeven had. Ze was toch al heel zwak. Heel erg jammer.
Er is nu nog een bokje en een geitje en het geitje gaat niet zo lekker. Ze heeft ook een beetje opgezwollen buikje. Ze heeft geen diarree en plast regelmatig. Heel af en toe lijkt ze best vrolijk, maar vaak ook niet. Af en toe stoppen ze het snuitje al wel in de emmer met water, dus ik hoop dat ze dan ook wat drinkt. Brokjes nemen ze nog niet, ondanks dat we ze vaak aanbieden.
Wat kan ik het beste doen? Gewoon zo doorgaan en hopen dat ze het zelf oppikt? Zijn er nog andere middeltjes die we kunnen geven?
alle tips welkom!!
Alvast bedankt voor jullie reactie
Mvg
Peter