Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bokkenwagen

  • Sanne

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar informatie over het rijden met een bokkenwagen.Ik zou hier zelf namelijk graag mee willen beginnen maar ik zit met een aantal vragen. Voor ik van wal steek; is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij hier meer over kan en wil vertellen?

    Alvast bedankt.

    Groeten Sanne

  • Alies

    Helaas geen ervaring, het lijkt mij wel heel leuk, maar verder dan informatie over karren en tuigen en hengsels ben ik ook niet gekomen.

    Dus als je informatie krijgt hoop ik dat je het hier wilt delen.

  • Sanne

    Jammer maar ik ben zelfs nog niets over karren, tuigen en hengsels tegengekomen dus vooralsnog ben je verder dan ik! Waar heb je die informatie gevonden? (Ik zou bijvoorbeeld graag weten of je er een klein shetlanderkarretje voor zou kunnen gebruiken en hoe je dan aan geschikt tuig komt). Maar ik zoek gewoon hard verder en ik mocht ik iets te weten komen dan laat ik het weten!

  • Alies

    Ik heb geen Nederlandse informatie voor je, maar als je engels goed is.

    http://www.geocities.com/goatacres.geo/instruct.html

    http://www.goatworld.com/articles/purpose/goatcart.shtml

    http://www2.localaccess.com/rockyrun/car1.htm

    Om er een paar te noemen.

  • ybele

    Ik denk dat ik jullie alle bij zou kunnen helpen. Ik heb zelf een tuigje en maak er zins kort ook zelf tuigjes dit is mij geleerd door een man die vroeger bij de bokkenwagen vereniging Nederland zit. Ik heb zelf ook wel een bok voor de kar lopen. Wat het shetland karretje betreft zou kunnen als het niet te zwaar is het stokramd (misschien is dit wel een Friese benaming??) lang genoeg is en de bok sterk genoeg. Wat het tuig betreft dat is niet nieuw te koop en dat gaat je ook echt niet lukken je zou het kunnen laten maken bij een tuigenmaker met die als mij als voorbeeld bij voorbeeld. Maar ik kan je ook uitleg geven hoe je het moet maken.

    Kortom het is niet echt iets dat ik via de pc kan uit leggen.

    Als je interesse hebt moet je even contact met mij op nemen hier mijn mail adres.

    Haanstra_h_15@hotmail.com

  • Annet

    Dag allemaal,

    ik zou ook graag een bok voor een karretje willen spannen. Kan hier ook geen boeken o.i.d. over vinden. Wat voor soort ‘hoofdstelletje’ moet ik bijv. gebruiken: met bit of zonder bit. Waar zit het verschil met bijv. een ponykar? (dissel, smallen bomen etc.)

    Hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven.

    groeten van Annet

  • thvrieswijk wouterswoude

    ybele Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik denk dat ik jullie alle bij zou kunnen helpen.

    > Ik heb zelf een tuigje en maak er zins kort ook

    > zelf tuigjes dit is mij geleerd door een man die

    > vroeger bij de bokkenwagen vereniging Nederland

    > zit. Ik heb zelf ook wel een bok voor de kar

    > lopen. Wat het shetland karretje betreft zou

    > kunnen als het niet te zwaar is het stokramd

    > (misschien is dit wel een Friese benaming??) lang

    > genoeg is en de bok sterk genoeg. Wat het tuig

    > betreft dat is niet nieuw te koop en dat gaat je

    > ook echt niet lukken je zou het kunnen laten maken

    > bij een tuigenmaker met die als mij als voorbeeld

    > bij voorbeeld. Maar ik kan je ook uitleg geven hoe

    > je het moet maken.

    > Kortom het is niet echt iets dat ik via de pc kan

    > uit leggen.

    >

    > Als je interesse hebt moet je even contact met mij

    > op nemen hier mijn mail adres.

    > Haanstra_h_15@hotmail.com