Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hok opeten

• Wim

Hallo allemaal,

Mijn geiten zijn aan het hok gaan eten, zeg maar gerust vreten. het hout is behandeld (groen) Er word gezegt dat dit vraat in de hand werkt door zouten in het impregneermiddel. Hoe kan ik het hout behandelen dat er niet meer aan gevreten wordt en mijn gieten niet dood vallen als ze er toch aan zitten.

groeten Wim

• ine

Waarmee je het hout zou kunnen behandelen weet ik niet, maar mogelijk helpt het aanbrengen van een liksteen. Als het idd om de zouten gaat, die in het imprgneermiddel zitten, zou dit mogelijk een oplossing kunnen zijn. Ze kunne dan de zouten en mineralen daarin vinden en misschien ben je dan van het probleem af.

succes.

• popke

Het is een feit: geiten vinden hout lekkerder dan ander eten (ze eten het liefst boomschors als ze buiten lopen). Ook bij ons wordt de stal opgegeten (en alles wat nieuw is wordt door de geiten direct op sterkte en smaak getest). Wij beschouwen dat als normaal natuurlijk gedrag en zorgen gewoon dat het hout zo dik is dat het een jaar of tien duurt voor ze erdoor heen gegeten en gebeukt zijn.

Het verhaal van het impregneermiddel kan natuurlijk kloppen als ze eerst niet en nu ineens wel aan het hok eten.