Ik heb een 10-jarige Saanen geit die elke dag wordt gemolken. Zij ziet er schitterend uit, mag regeglmatig overal vrij rond lopen en is een echte bemoeial.
Vandaag liep ik door de stallen en zag plotseling bij de geit dat er overal bloed lag. Toen ik beter ging kijken constateerde ik dat zij aan het linkse neusgat een bloedneus had. Heb dan geprobeerd dat te stoppen, maar heb dan naar de dierenarts gebeld die ook niet wist wat er kon zijn en hij raadde mij aan om koude compressen te leggen op haar bloedneus. Dat hebben wij dan gedaan gedurende een lange tijd, maar elke keer dat de geit tegenspartelde begon het opnieuw. Na een poos kwamen en bloedklonters en slierten uit haar neus. Wij bleven echter compressen leggen en toen het enigszins beterde hebben wij haar met rust gelaten zodat zij niet meer tegenwrong en dus ook geen extra inspanning ging doen. Alles is nu in orde, maar geen dierenarts of fokker die mij tot hiertoe kan vertellen wat dit is geweest. Is er iemand die hiermede al ervaring heeft gehad en mij kan vertellen wat dit was ?