Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stinken na castratie?

• Sindy

Allereerst mijn excusses als de vraag toch al ergens staat maar heb veel doorgelezen hier en kon het niet goed vinden. Ik lees dat gecastreedre bokken niet stinken als je ze jong castreerd. maar hoe zit dta nu op latere leeftijd.Hoelang blijft ene op latere leeftijd gecast. bok nog ruiken?

We hebben vandaag 2 gecast. bokjes van een jaar gezien…die zijn een paar weekjes geleden pas “geholpen”. Maarze stonken nog behoorlijk. En onze handen stonken echt vreselijk nadat we ze geaaid hadden….blijft die lucht nog in tijd in hun vacht hangen ofzo…of zijn de klieren nog neit geheel uitgewerkt, heeft dta tijd nodig???? Of helpt een goed wasbeurt misschien???

We willen ze graag hebben maar als die geur zo blijft dan kan dat hier gewoon niet met de kleine kids.

• ine

De bokkenlucht kan nog minderen, maar ik vrees, dat die niet meer volledig weggaat.

Op deze leeftijd is de geurklier volledig ontwikkeld. Doordat ze wellicht minder over hun snoet gaan plassen zullen ze op zijn minst al minder gaan ruiken, maar geurvrij, nee, dat is niet te verwachten!

• kim

Ik heb een gecastreerd dwergbokje van 2 en half en die ruikt niet meer als de andere 2 vrouwtjes, hij heeft voor de castratie ook niet gestonken hoor!

• Aukje

Na castratie gaan de bokken minder stinken.Ook de bokken die op oudere leeftijd geholpen worden.Maar je kunt nooit zeggen,dat ze niet helemaal meer ruiken.

De ene zal niet meer ruiken,en de andere blijft iets ruiken.Maar als ze net geholpen zijn heeft het even z'n tijd nodig om de hormoonhuishouding weer opnieuw te regelen.