Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geitenkaas maken

  • Omaira

    Wie kan mij helpen of waar kan ik een workshop volgen om geitenkaas te leren maken.

  • Alies

    Ik weet niet hoe je engels is…maar je kunt hier http://www.cheesemaking.com/ starters pakketten kopen.

    De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is heel eenvoudig te volgen en enorm leuk om te doen.

    Begin met zachte kazen..die zijn het gemakkelijkste.(feta bv)

    Ik ben ook nog een beginneling hoor, maar heb veel aan deze site gehad…met vragen kun je ze altijd mailen.

    Zelf woon ik dus in het buitenland, engels is mijn 2e taal maar als je engels redelijk is, is het goed te volgen.

    Succes.

  • jose

    Hallo,

    Ik was benieuwd of je ergens een workshop geitenkaas maken hebt gevonden en of je de info met mij wilt delen.

    m.vr.gr.

    José

  • Omaira

    Hoi Jose,

    ben nog steeds op zoek. Heb wel iemand gevonde die eventueel bereid is om een workshop te geven, meschien ook wat voor jou.

  • Wimv8

    Anders vraag je het gewoon in 't nederlands . . . ik help je verder als je wil .

    Ik woon nu 18 jaar in zuid-frankrijk (in de GARD ) en heb zelf 13 jaar een geitenkwekerij en kaasmakerij gehad hier. ( beroepsmatig )

    Vraag maar . . .

    Groetjes,

    Wim

  • jan J.

    De zelfgemaakte geitenkaas die ik bij nederlandse hobbyboeren heb gekocht, smaakte werkelijk naar niets.

    Het leek meer een soort gestold vet.

    Is er werkelijk hier geen cursus om geitenkaas te maken die de smaak van franse geitenkaas enigszins benadert?

  • Anja

    hallo,

    vraagje… heb je een adres gevonden voor zo een workshop en zo ja, is het mogelijk deze info door te krijgen. Ben ook sterk geïntresseerd.

    Bedankt,

  • loes

    Hoi,

    Ik weet niet of jullie al succes hebben met informatie over kaas maken. Misschien dat jullie hier iets aan hebben.

    Ik heb geen info over een workshop kaasmaken, maar heb zelf regelmatig (harde) kaas gemaakt m.b.v. het boekje: Kaas je kaasje, wat uitgegeven is door VéWé bv Mijdrecht in samenwerking met

    Gebr. Rademaker -De Hoef.

    Het bedrijf van de gebroeders Rademaker is gevestigd aan de Oostzijde 30 in “Den Hoef”; ze verkopen daar echt alles om zelf kaas te kunnen maken.

    De recepten uit het boekje zijn mij prima bevallen. Bij Rademaker kun je ook met je vragen terecht.

    Heel veel succes

    groeten Loes

  • willyborremans

    goeie dag,

    ik woon in de regio bordeaux en kan over geitemelk beschikken. Graag een recept voor verse geitenkaas en geitenkaas op z'n gouda's.

    met beste dank voor een antwoord.

    Groetjes

    Willy

    www.gaboria.com

  • marie saey

    Waar kan men in het antwerpse geitekaas leren maken