Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Geit en schapenram samen in een weide??

• Queenie

Hallo,

even een vraagje: Ik heb > 20 jaren 2 geiten gehad. Een geit is kortgeleden doodgegaan en de andere oude dame staat nu heel zielig en alleen in de weide;

op het land naast haar loopt een koppeltje Ouessantjes schapen en 1 ram. De schapen beginnen nu met lammeren dus moest de ram apart gezet worden. Dat beestje heeft het dus overduidelijk ook niet naar zijn zin in zijn eentje. Ik liep net te bedenken wat zou er gebeuren als we die oude geit en het schapenrammetje bij elkaar zetten??? Geeft dit problemen?? Op een kinderboerderij loopt ook van alles en nog wat aan dierensoorten door elkaar heen, dus het zou moeten kunnen.

Wat denken jullie?? wat zouden jullie doen??? Ik moet er wel voor 90% zeker van zijn dat het goed gaat want ik wil geen gevecht en/of erger!!!

Groetjes,

Petra

• Diane

Ik voorzie geen problemen.

Maar gewoon proberen en er even bijblijven.

Succes

• popke

Je hebt natuurlijk best kans dat ze gaan vechten. En schapen schijnen te winnen!

Geiten en schapen nemen namelijk allebei een stapje terug als ze willen aanvallen, de geit gaat vervolgens op haar achterpoten staan om op de ander in te beuken, een schaap blijft met vier poten op de grond staan voor de aanval, waardoor ze de geit in haar buik raakt.

Maar als je geit slim is, probeert ze misschien een keer de baas te spelen, en geeft zich daarna over, dan is er niets meer aan de hand.

Dus ik zou het gewoon proberen en het even in de gaten houden.

En ik ben benieuwd wie de baas wordt….

• André

Precies zo popke het beschrijft ging het bij ons. Ik wilde ze in de winter samen

in een hok doen. De geit kreeg er zo van langs dat ik ze maar weer uit elkaar

heb gehaald. Als er wat meer ruimte is moet het volgens mij uiteindelijk toch

goed gaan (ik heb het bij anderen zat meer gezien).

Veel succes!