Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

flessen

• anneke

Ik heb hier ywee bokjes van drie weken oud zonder moeder,ze willen geen fles maar wel uit een bakje drinken dat gaat heel goed .

Ook brokjes en hooi eten ze al heel goed.Mag dat melk uit een bakje laten drinken en water mag dat er altijd bij of met mate.

Wie wil me raad geven

GRoetjes Anneke

• ine

Anneke,

als de lammetjes voldoende melk binnenkrijgen, maakt het niet uit of ze uit de fles of een bakje drinken.

Water mag als ze daardoor maar niet te weinig melk gaan drinken.

Ze moeten zeker nog tot 8 weken melk drinken, liever langer, want al eten ze droogvoer, dit kunnen ze vaak nog onvoldoende verteren.

succes met de hummels

ine

• anneke

Ine

Bedankt voor je reaktie ben zo bang dat ik het fout doe en wist niet of zij ook zuigbehoeften hebben.

Weet je toevallig ook hoe het met ontwormen zit ze hebben drie weekjes melk van de moeder gehad kan er namelijk nergens iets over terug vinden.

Groetjes Anneke

• ine

Anneke,

na een vervelende ervaring ontwormen wij na ongeveer 8 weken voor de eerste keer.

Als de lammetjes het flesje niet willen en uit het bakje wel hun melk binnenkrijgen is het goed.

Let er wel op, dat ze voldoende drinken, maar de hoeveelheid staat op de verpakking ook wel.

Als ze levendig zijn, goed groeien en na hun melkopname ronde buikjes hebben, dan komt het vast wel goed.

Laat je over een poosje nog eens weten hoe het gaat?

En als je vragen hebt, mag je ook mailen hoor.

groeten, ine

• mgulickx

hoi,heb twee bokjes van 12 dagen. de ene is zijn moeder bij de bevalling verloren,de andere is met een keizersnede geboren en vervolgens meteen verstoten.ik breng ze dus met de fles groot.ze hebben wel de eerste twee dagen biest gehad.nu hebben ze sinds drie dagen diarree.ze eten geweldig ( zitten op ca.900 ml.per dag verdeeld over 5 voedingen ),zijn levendig en spelen volop.Via een geitenhouderij heb ik amoxy+c gekregen in poedervorm wat ik oplos in de melk ( 1 grm per liter melk ).dit is nu de derde dag dat ze het in de voeding krijgen maar in de ontlasting zit geen verbetering.de bokjes zelf doen het echter hartstikke goed.wat te doen?

• ine

Belangrijk bij flesvoeding is de juiste mengverhouding en de juiste temperatuur van de melk bij de voeding. Als deze niet goed zijn kunnen de geitjes al diaree krijgen.

Verder hebben wij goede ervaringen met sulfadimidine-oplossing.

Dit ook gewoon in het flesje doen.

Te verkrijgen bij een dierenarts.

Succes!

ine

• mgulickx

ik doe 140 gram poeder op 850 ml.water.wat is de goede temperatuur?mijn dierenarts zegt dat ik ze een dag de voeding moet onthouden,maar dit lijkt mij nu niet echt een oplossing.hoe lang kan ik het nog aankijken met de medicatie die ze nu krijgen of moet ik nu toch iets anders gaan ondernemen?

• ine

Mengverhouding staat op de verpakking. Dit kan per merk verschil uitmaken. In ieder geval nooit meer poeder gebruiken dan aangegeven.

Temperatuur ongeveer 35-40 graden C, zoals babymelk

Verder de geitjes niet overvoeren. Beter de hoeveelheid per dag verdelen over meerdere kleine voedingen. Op deze leeftijd om de 3 uur als je dat lukt. Als ze te veel ineens krijgen kunnen ze dat ook niet verwerken.

Een dagje overslaan vind ik persoonlijk niet zo'n geweldige oplossing. Ze zullen dan op zijn minst dezelfde hoeveelheid gekookt en tot ongeveer 40 gr.C afgekoeld water moeten krijgen.

Als er veehouders of schapen-/geitenhouders in de buurt zitten bij je vraag dan daar eens om wat sulfamidine, of bij een andere dierenarts.

succes en laat je nog eens weten hoe het gaat?

ine