Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stelerisatie

• Esther

Mijn vraag is of iemand weet of je een geitje kan laten steleriseren, of evt. het maandelijkse probleem bij een geitje tegen kan houden. Wij hebben 2 geitjes voor ons plezier, en absoluut niet om mee te dekken. Maar omdat ze beide om de 3 weken helemaal van slag af zijn, en de hele boel bij elkaar aan het schreeuwen zijn. Ben ik op zoek naar een oplossing. Laten dekken vindt ik geen optie, omdat er al genoeg geitjes of bokjes naar de handel of de slacht moeten omdat het BOKJES zijn of niet de goede OREN of KLEUR hebben. Dus wie oh wie heeft net zoveel liefde voor hun geitjes over, om ze lekker ongestoordt geit te kunnen laten zijn en lekker te kunnen laten genieten van hun geitenleven zonder hun hormoonprikkelen.

• ine

Esther,

Vorig jaar had ik een drachtig geitje, dat niet gewoon kon werpen.

Het werd dus een verlossing via de keizersnede.

Ik heb toen de dierenarts gevraagd om het dier gelijk te steriliseren, omdat ze een te nauw bekken had en er nog mee fokken geen goede optie meer was.

De kant waar ze toch al open was voor de keizersnede was geen probleem, maar aan de andere kant kon de arts de eileider niet vinden, dus zou er ook op haar rechter flank nog eens een buiksnede bijgemaakt moeten worden. Daarvoor heb ik toen niet gekozen.

Ze is dus maar voor 50% gesteriliseerd.

Ik vind het op deze manier een grote ingreep voor een dier, maar mogelijk hebben anderen weer betere ervaringen bij niet drachtige geitjes.

succes,

ine