Mijn geitje had zondagmorgen opeens hevige diaree. Tevens kwamen er ‘brokken slijm’ mee. Omdat we het niet vertrouwden hebben we de dierenarts gebeld en die was er binnen een uur. Ws een virus (het waren geen wormen) en ze heeft een antibiotica gehad. Zondag was het nog niet helemaal geweldig, maar maandagmorgen was ze goed opgeknapt en ook de ontlasting zag er steeds beter uit. Maandagmiddag was de ontlasting weer normaal.
Vanmorgen bleef ze steeds liggen, lekker weggekropen in het hooi. Het verse hooi dat ze altijd krijgt at ze wel, maar liggend. Ik heb haar opgeduwt en ze stond wel op. Alleen 5 min later lag ze weer. Haar ontlasting is normaal, ze eet hooi en oogt niet ziek. Ze voelt ook gewoon warm aan en heeft het (hoop ik) niet koud.
Nu hoeft het allemaal niet met elkaar te maken te hebben natuurlijk. Kan het soms zijn dat ze door het koude weer lekker warm in haar hok blijft liggen? Moet ik me zorgen maken omdat mijn geitje vanmorgen niet zo heel actief was of hoeft dat niets te betekenen.
Ik moet toegeven dat mijn andere geitje altijd actiever is s'morgens. Die springt en doet gek, maar deze is over het algemeen s'ochtends minder actief.
Tussen de middag ga ik zowiezo bij ze kijken, maar misschien dat iemand me al vast gerust kan stellen….. ;-(