Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mekkerende geit

• Karin Prins

Ik heb twee leuke dwerggeiten, moeder en dochter van 7 en 6 jaar. Sinds november 2006 schreeuwt de moeder alles bij elkaar! Ik begrijp wel dat ze dan bokkig is, dat ging ieder jaar zo, ongeveer om de 3 weken stond ze dan een etmaal te roepen, en dan was het weer voorbij. Dit herhaalde zich dan telkens tot na januari..

Dit jaar echter roept ze altijd en is ze slechts af en toe een of twee dagen stil.!!!

Ze is verder absoluut kerngezond, eet goed, heeft prima vacht en is beweeglijk met heldere ogen. Reageert verder ook volkomen normaal, staat alleen dag en nacht te roepen. Ik vind dit vooral voor haarzelf heel triest. Maar mijn vraag is: kan bokkig zijn zich op deze manier uiten , zo aan een stuk door??

• judith

Hallo Karin,

Ik heb een zelfde soort ervaring gehad met een lam dat maar bleef mekkeren. Ik heb toen contact gezocht met de Silverlinde in Breda, een opleidingsinstituut voor paraveterinaire natuurgeneeskunde. Een student heeft de boel “onderzocht”. Ik heb nu een behandeladvies gekregen met etherische olie en massage.

meer info vind je op www.silverlinde.com. Studenten komen uit heel Nederland dus er zal er vast wel een zijn die bij jou in de buurt woont.

Als ze vragen hoe je bij hen terecht bent gekomen mag je mijn naam wel noemen, Judith de Hoogh van Kinderboerderij MEK in Oosterhout.

• judith

Karin,

gevonden op hun site:

Gratis Natuurgeneeskundig adviesconsult voor uw dier !

Bent u geïnteresseerd in een veterinaire natuurgeneeskundige visie op uw dier? Voor onze hbo-opleiding Veterinaire Natuurgeneeskunde zijn wij op zoek naar dieren die door de eindexamenkandidaten op een natuurgeneeskundige wijze in beeld worden gebracht. Dat wil zeggen dat mogelijke fysieke klachten of gedragsproblemen helder in kaart worden gebracht met een daaraan gekoppeld advies.

Op een in overleg met u te bepalen tijdstip, krijgt u in een tijdsbestek van ongeveer anderhalf uur, een natuurgeneeskundig beeld en advies met betrekking tot het handhaven of herstellen van de fysieke en mentale balans van uw dier.

Heeft u interesse, bel dan naar Instituut Silverlinde: 076-5424688

U kunt ook mailen naar: chantal@silverlinde.com

• popke

Het kan ja. Dat een dier aan een stuk door bronstig is. Ik weet natuurlijk niet of dat het geval is bij je geit of dat er iets anders aan de hand is. Vertoont ze verder ook de symptomen van rits zijn (kwispelen, laten bespringen?).

• Karin Prins

Hoi Judith,

Bedankt voor je reacties! Ik ga actie ondernemen en laat je nog wel weten hoe het verder is gegaan! Bedankt!

Groetjes, KARIN

• Karin Prins

Hoi Popke,

Inderdaad vertoont mijn geit wel tekenen van rits zijn, staart omhoog en hoog op haar geitentafel staan om de omgeving af te speuren.

Ik kreeg een goede tip van Judith, die ik nu eerst even ga proberen. Bedankt voor je reactie ! KARIN.

• anouk

Beste Karin,

Ook ik heb een geit van 6 jaar oud die elk jaar tussen november en maart om de paar weken 24 tot 48 uur staat te mekkeren met lange uithalen. Mijn vader lost dit op door haar snachts op te sluiten waardoor ze indedaad stil blijft.

Sinds dit jaar heeft ze meer gemekkerd dan dat ze stil is. Ook mijn geit lijkt helemaal gezond en heeft de symptonen van rits/bokkigheid.

Ben heel benieuwd naar de reactie van de school in Breda, het advies en de reactie van jouw moedergeit op de behandeling.

Zou je mij op de hoogte willen houden?

Anouk