Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoeven

• Cor

Ik heb een nog geen jaar oud dwergeitje. Het geitje loopt een beetje kreupel.

1 hoefje is wat vergroeid naar de buitenkant, en is veel dikker dan normaal. Dit hoefje is hierdoor niet goed te bekappen. In het verleden heb ik dit nog weleens een enkele keer gehad. Mijn geitjes lopen wel altijd op hetzelfde stukje gras. ( niet zo goed natuurlijk).

Wie kan mij hierover informeren wat de oorzaak is?

• Esmeralda

Ik heb het vermoeden dat de geit een gewrichtsonsteking heeft. Dat heb ik namelijk zelf dit jaar ook met mijn geitje meegemaakt. Mijn eigen dierenarts had haar onderzocht, maar kon toen niets vinden wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn en had haar een pijnstiller gegeven. Maar het ging niet over.

Toen heb ik een andere dierenarts geraadpleegd, die meer thuis was in de geitenwereld en die constateerde gewrichtsontsteking…..ze heeft 5 dagen lang een antibiotica moeten spuiten. Maar hierna was het wel over.

Een geitje kan door spelen, struikelen, trap van een paard, die gewrichtsontsteking krijgen. Schijnbaar zijn ze hier heel gevoelig voor. Naar de dierenarts dus! Succes! Esmeralda