Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Knagende geiten

• Peter

Dag geitenhouders,

Sinds een aantal weken heb ik een paar dwerggeitjes rond het huis lopen. Nu weet ik dat dwerggeitjes heel erg nieuwsgierig zijn en dat is heel leuk maar door hun nieuwsgerigheid willen ze ook alles proeven en knagen ze aan mijn houten poorten en deuren van het binnenverblijf. Ik heb al vanalles geprobeerd om ze er vanaf te houden maar niks helpt weten jullie misschien iets???

Met vriendelijke groet,

Peter

• Linda

Hallo Peter,

Heb je de middeltjes die er te koop zijn voor paarden al geprobeerd? Bijvoorbeeld ProHors Anti-Bijt spray of hertshoornolie.

Veel succes en met vriendelijke groet,

Linda

• tanja

hoi stefan

wij hebben ook nubische geiten wij geven ze a brok van kalveren dit is heel erg goed en blijven ze goed in conditie en een maand van te voren mag je ze iets meer geven…ik hoop dat je er wat mee kan

groetjes tanja

• Iris

Hallo Peter,

Zolang het hout geimpregneerd is of geverfd of gebeitst vinden de geiten het minder lekker….maar die van mij denken ook dat ze knaagdieren zijn!! Succes ermee,

Iris

• ine

Peter,

misschien wil wat wilgentakken wel helpen om aan te knagen.

Geiten houden vaak van blad en schors. Ze lusten ook andere takken, maar let erop geen giftige planten te geven.

ine

• popke

Als je niet wilt dat er aan je hout geknaagd wordt, moet je geen geiten houden! Het is normaal gedrag van geiten dat ze aan hout knagen, er met hun horens tegenaan raggen enz. Het is natuurlijk omdat ze gewend zijn in de natuur boomschors te eten enzo. Als je dan van alles op je hout gaat smeren om ze ervan te weerhouden, belemmer je ze in hun natuurlijke gedrag.

Je kunt beter wat extra hout aan de binnenkant van het hok schroeven, dan kunnen ze zich daarop uitleven en laten ze wat erachter zit heel.

Wij hebben heel veel hout in de stal, en we vinden het prachtig wat die geiten ermee doen (erg artistiek). Gewoon op tijd het hout vernieuwen als ze er bijna door zijn.