Hallo,
Sinds 2005 zijn wij met geiten (Hollandse landgeiten) begonnen. In eerste instantie twee kort na elkaar, en dit seizoen nog twee. De tweede uit 2005 was die geit die op haar geboorteadres apart is bijgevoerd om sterker te worden en heeft altijd moeten vechten voor haar eten en dat is nog steeds te merken. Als het om eten gaat, voeren we haar als eerste, en ze heeft ook graag aandacht maar is erg jaloers wanneer de anderen eten of aandacht krijgen. Ik behandel ze naar beste weten maar helaas gaat ze mij steeds vaker bokken. Ik heb al flink wat blauwe plekken opgelopen en het wordt een onhoudbare situatie. Pas geleden heb ik zelfs een waterpistooltje gekocht om haar eens flink te laten schrikken op het moment dat ze toestoot! Ik heb natuurlijk nog geen jaren ervaring en weet niet goed hoe ik dit probleem aan moet pakken voordat ze lastiger (en gevaarlijker) wordt. Ik vind het echter erg vervelend worden en het frustreert me enorm, temeer omdat het in wezen echt een hele lieve, aanhankelijke geit is en ik graag een betere band met haar wil hebben.
Heeft iemand misschien tips voor ons? Hoe we dit aan kunnen pakken, of wie ik wellicht nog meer kan benaderen om ideetjes op te doen?
Iris