Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

anticonceptie bij geiten

  • wanrade van der hoek

    Wie kan mij vertellen of er een ‘prikpil’ bestaat voor geiten.

    Wij hebben een kudde van 15 geiten. Een van die geitjes wil ik niet drachtig laten worden. Maar leg dat de bok maar eens uit………..;)

    Is er een anticonceptiemiddel voor geiten?

    Groeten uit Portugal, Wanrade

    www.nocampo.com

  • ine

    Wanrade,

    wij hebben onze jonge geitjes, die we te jong vonden om te laten dekken, wat betreft ons nooit in hun eerste jaar, al verschillende keren met succes behandeld met de prikpil voor honden.

    Tot nu toe heeft het bezoek van de bok in die periode nog nooit tot dracht geleid, dus wij denken, dat het goed werkt zo.

    In hun tweede jaar werden dezelfde geitjes dan wel probleemloos drachtig!

    succes ermee, ine

  • wanrade van der hoek

    Klinkt goed, Ine.

    Dat geitje werd dus wel zwanger met 8 maanden. Ze is er nog ontzet van. Vandaar dus dit jaar even overslaan, kan ze bovendien eerst zelf groeien. Alles is in die zwangerschap gaan zitten. En de boel behoorlijk ontzet.

    Kan je die prikken bij de dierenarts krijgen?

    Groeten Wanrade

  • ine karreman

    Wanrade,

    Wij halen de hondenprikpil bij de dierenarts en injecteren zelf. Ik moet er wel bij vertellen, dat onze dochter als invalassistente bij hem werkt.

    Ik weet niet of jouw dierenarts dat zo wil doen. Anders zal het geitje even mee moeten om de injectie te halen of de dierenarts moet langskomen.

    succes ermee,

    groeten, ine

  • Kruimel

    Ja, ik vraag me ook af of er geen anticonceptie bestaat voor geiten?