Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

castratie??

• don

Mijn nubische bok van drie maanden oud loopt bij 3 pony,s gaat heel goed en loopt er tussenin tegrazen , rent met ze mee , dus perfect.

Nu mijn vraag, is er duidelijk verschil in karakter , als ik hem heel laat of laat castreren??

De lucht is niet van belang als hij volwassen is , maar wel of hij dan nog steeds tussen de shetlanders kan blijven lopen , en of hij naar ons toe zo mak blijft

gr don

• Linda Venderbosch

Ja hoor, gecastreerde bokken zijn vaak tammer dan een geit met de zelfde opvoeding. Ik zie niet in waarom hij na het castreren niet meer bij de pony's in kan.

Er lijken mij geen problemen te zijn! ik heb ook een paar gecastreerde

• Yacente

Gecastreerde bokken laten zelden het bokkengedrag zien. Ze zijn over het algemeen veel aanhankelijker naar de mens toe. De kortharige rassen stinken dan niet meer (langharigen soms, als ze hun baard blijven onder pissen). Maar als je je bok lekker bij de pony's wilt laten lopen en er niet mee wilt fokken, is castreren een uitstekend idee.

• don

Hoi, dank voor het antwoord , beetje late reactie ivm vakantie, hij gaat nu prima met de pony,s is naar ons toe ook lief , maar vind dat hij nu toch wel aardig bokkengedrag gaat vertonen , vaak op een speelse manier , maar toch heeft een van jullie een richtlijn kwa leeftijd , voor castratie ?

En wat ik mij ook afvroeg , is dat als hij geholpen is hij nog wel uitgroeid??

of is het beter tedoen als hij volwassen is ??

gr don