Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nieuw geitje bij de andere

• daan

Hallo ik had een vraagje;

Wij hadden al 2 dwerggeiten van een jaar oud.

Nu hebben we er een jong geitje bij gedaan.

Nu heb ik het idee dat ie wordt verstoten door de andere 2 eerst bokte ze tegen hem nu laten ze hem niet bij het eten als ik wat neer gooi en als het regent laten ze hem ook niet in het hok.

Vind het gewoon zielig wat kan ik hier aan doen en wanneer houd dit op laten ze hem wel toe tot de groep wie heeft er voor mij het antwoord.

mvg daan

• Iris

Het soortgelijke hebben wij ook meegemaakt.

Wij kochten 3 dieren, jong van 3 maanden oud.

2 zusjes waren 2 weken ouder, dus die kregen we eerst, de andere was nog te jong.

Na 2 weken haalde we de andere op, de man waar wij ze haalde zei dat dit geen kwaad kon, het zou goedgaan.

Maar nee dus, van het beginaf aan was het net als bij jou, altijd gesodemieter, mocht niet in het hok, werd weggebokt, ik gaf al eten, en bleef erbij dat zij ook wat had.

Toen een hokje erbij gezet, kon ze toch naar binnen als het regende, en wat denk je……. in elk hok stond een geit, en de nieuwste geit stond toch nog buiten.

Toen na 5 maanden stond het geitje helemmal krom, at niet meer, en volgens de dierenarts kweinde het gewoon weg.

Ik heb het toen teruggebracht waar wij het hadden gekocht, en heb toen 2 nieuwe geitjes genomen.

In het begin is de moeder nog een paar maanden bij mij geweest omdat de beestjes nog vrij klein waren.

En nu pas gaat het goed, met 2 grote en 2 kleine geitjes.

Ze hebben nu toch elkaar, en dat is fijner dan dat er altijd 1 alleen is.

Succes met alles, maar ik denk dat je er 2 bij moet zetten, en niet 1.

Groetjes Iris.

• daan

hoi iris,

Nou ik heb je advies opgevolgd.

Ik heb die man gebeld waar ik die jonge geit vandaan had en heb er nog 1 bijgehaald toevallig een zusje nu is die een stuk rustiger en ze trekken nu samen rond door de wei gelukkig.Moet alleen nog kijken hoe het vanavond gaat met voeren.

Heel erg bedankt voor je advies.

groetjes daan

• Iris

Hoi Daan

Hoe is het gegaan met de kleine geitjes?

Met voeren geef ik ze nog steeds appart brokjes, en daarna een pluk hooi.

Zou ik dat niet doen, dan krijgen de kleine geitjes echt niets.

Misschien is dat voor jou ook een optie?

Ik hoop het nog eens van jou te horen hoe het gaat.

Groet Iris.

• daan

hoi iris,

Nou het gaat nu goed die andere 2 trekken heel erg met elkaar en ze mekkeren nu ok niet meer.

Alleen moet nog even afwachten of ze met elkaar in 1 hok gaan heb nog wel; een afdakje daar kunnen ze ook onder maar hokje is natuurlijk veel lekkerder.

Met eten gaat het ook goed gooi het verspreid neer.

heel erg bedankt groetjes daan

• Houkje Postma

Wij hebben dit met dwerggeiten gehad, er een ander geitje bijgezet.

Maar was een drama, hadden we het maar nooit gedaan.

Het andere geitje mocht niet in het hokje, en niet bij hun komen in de buurt.

Wij hebben het wel geleerd om geen andere geiten bij elkaar te plaatsen als ze elkaar niet kunnen.

Dus is zou het niet aanraden.

• Iris

Hoi Daan

Hoe gaat het nu met de 2 geitjes?

Ik was hier wel erg beniewd naar.

Groetjes Iris.

• harry

hoi iris,

Ja gaat heel goed heb nog 1 geitje die raar doet maar dat gaat wel weer over ze gaan al meer met elkaar om gelukkig.

Alleen in het hokje weet ik nog niet hoe het gaat daar heb ik nog niet op kunnen letten.

groetjes daan

• daan

gaat goed met de geitjes had al eerder een bericht maar die stond nog onder de naam van me man harry die had ook een keer een bericht geschreven

hahaha wat stom he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nou groetjes daan