Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

los gebroken ram(spoed)

• rolanda

lieve mensn wie kan mij helpen.

wij hebben sinds een week een stel geiten en een ram (grote)

nu is die ram geen lieverdje,

hij stond aan het touw maar gooide dan zijn drink bak om en ging er mee gooien

en ik mocht er niet aan komen want dan kreeg ik een knal.

ik had hem in een paarde stal gezet omdat ik allen ben met een kleine (ben aan het oppassen op de dieren bij mijn ouders)

maar nu is ie dus door de deur heen gekomen, en zo dra hij mij ziet komt ie fier naar me toe gelopen zo van wat moet je.

ik heb al een paar keer rake klappen van hem gehad en weet dat een geit verwondingen toe kan brengen,

nu is het problem ik zit in duitsland en hij kan alle kanten op en er is niemand die kan helpen. ik zittussen boeren maar die zijn druk bezi of niet aan wezig.

is er iemand die mij kan helpen met een oplssingte vinden het is dus de bedoeling dat hij terug aan het touw gaat.

please help me

vriendelijke groet rolanda

• rolanda

sorry voor de spel fouten maar ben een beetje over de rooie,

ik weet dat ie niet bang is voor stroom draad

en dus zo bij de geiten staat,

en dus ook zo los op het erf loopt.

groet rolanda

• Geertje

Ik weet niet of je hem in middels al te pakken hebt, maar ik zou zeggen, drijg hem in een hoek met hekken, of lok hem er heen met wat voer. en sluit hem daarna in een zo klein mogelijk hokje op dat ie hem bijna niet meer kan bewegen, en dat jij hem kan pakken zonder dat hij jou kan stoten of dat je bij hem in het hok hoeft.

Succes!

groetjes Geertje

• rolanda

hij is inmiddels gevangen.