Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eten van een geit

• Maury

hallo,

ik heb een geit en ze is ong 7 jaar oud maar ze is de laatste tijd een beetje aan de magere kant. en daarom dacht ik, het gras is mooi hoog dan kunnen ze mooi weer naar buiten heen gras eten. maar als ik de andere geiten uit de wei haal dan hebben ze een hele dikke buik van al het gras wat ze hebben gegeten. maar als ik dan de geit zie (die de hele dag gras eet) die is dan nog steeds ontzettend dun.

maar het kan niet komen van dat ze wormen heeft want ze heeft pas een spuit gehad.

maar hoe kan ik er voor zorgen dat ze weer een beetje dikker word. ze is verder wel goed te pas.

haar eten in haar hok is: hooi brokken en vers water en dan gaat ze overdag naar buiten heen. maar ze word niets dikker ofzo.

wie kan mij zeggen wat ze het beste kan eten om wat aan te komen.

groetjes Maury

• Iris

Wij hebben 5 geitjes, 2 van 2 jaar en 3 van 1 jaar oud.

De 2 oudste zijn nu vanaf deze lente ook heel mager.

Eerst hadden ze inderdaad ook een dikke buik na het gras eten, maar nu niet meer.

Ook mijn geiten zijn in april ontwormd, dus dat kan het (volgens mij) niet zijn.

De kleine geiten zien er goed uit, maar ik weet ook niet dat als geiten ouder worden ze dunner blijven, een ander model krijgen misschien?

Ook ik geef ze brokjes-hooi en water en ze kunnen onbeperkt gras eten.

Ik ben benieuwd of iemand hier iets van weet.

• Maury

hej,

vanmiddag was de dierenarts bij ons en toen heeft hij heel even naar mijn geit gekeken. hij zei dat het kwam dat ze zo mager was omdat ze zwoegerziekte had dat is een aandoening van de geit die wordt veroorzaakt door een virus en waarbij een chronische longaandoening ontstaat zodat de dieren moeilijkheden krijgen bij het ademhalen. Ze moeten “zwoegen” om de lucht op te kunnen zuigen. en daardoor heeft ze minder energie om dik te worden. maar ik weet verder niet of ze er oud mee kunnen worden.

groetjes.!