Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geit met aanval!

• huskie

hoi,

onze geit vertoont rare stuiptrekkingen, hierbij gaat hij schuimbekken en valt hij soms zelfs om. soms loopt hij regelrecht de sloot in. we hebben hem er al eens moeten uit vissen. hij kan nu niet meer bij de sloot, das te gevaarlijk. maar wie kent dit? is het epilepsie? heeft iemand ervaring met wat je dan kunt doen? wij willen hem niet onnodig laten inslapen. tussen de aanvallen door is hij normaal en is er niets an de hand. het is m oeilijk te zeggen hoe vaak de annvallen er zijn. ik schat het op 1 maal per dag. maar ik heb het niet elke dag gezien. soms zit er een week tussen dat ik het zie soms een maand. maar er zijn vast aanvallen die ik mis. ik vind het zo zielig, het is net of hij helemaal verstard. zijn kaken helemaal opeen geklemt de oren horizontaal ipv rechtop en hij houd zijn adem poos in om vervolgens later een hap lucht te nemen.

groetjes

• martine

Het zou kunnen dat hij iets giftigs heeft gegeten en daar zo op reageert. Wij hebben het met onze geit ook meerdere keren meegemaakt. De laatste keer was helaas fataal. (Toen pas wisten we dat dit een reactie op een giftige plant was) De dierenarts is er bijgeweest en kon niets meer voor het arme dier doen dan haar laten inslapen. Heel triest. Kijk dus goed of er geen giftige planten in de wei staan. Van sommige planten is het minder bekend of ze zijn minder giftig, maar kan voor die ene geit toch fataal blijken. Het ene dier reageert nu eenmaal sterker dan het andere.