Beste mensen,
Wie heeft er een mooie oplossing om mijn fruitbomen te beschermen tegen de vraatzucht van mijn geiten? Het moet zo gemaakt dat ze er niet in kunnen gaan staan en het moet het liefst ook nog een beetje mooi zijn om naar te kijken.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsadvertentienummer 13266949
dieren.2dehands.be > Dieren Accessoires & Materiaal > Geit >
met vriendelijke groetende Munnik schreef:
>
> Beste mensen,
>
> Wie heeft er een mooie oplossing om mijn fruitbomen te
> beschermen tegen de vraatzucht van mijn geiten? Het moet zo
> gemaakt dat ze er niet in kunnen gaan staan en het moet het
> liefst ook nog een beetje mooi zijn om naar te kijken.
Nou, dat wordt lastig, want wij hebben ook bomen in de wei staan en daar zaten ze ook steeds aan te knagen. Alles wat eetbaar is eten ze op, niet te geloven.
Dus wij hebben er gaas omheengedraaid, wel 2 meter hoog. Ik dacht , voor het mooi zijn planten we wat klimop tegen het gaas, maar je kan wel raden wat er dan gebeurt he. Dus nu hebben we alleen het gaas eromheen zitten. Niet supermooi, maar de bomen blijven heel.
toevallig ( toeval bestaat niet) heb ik van mijn moeder een landleven gekregen en daar staat een hele leuke oplossing in.
neem 2 fietswielen knip daar de spaken uit. om het andere gat een lat van 3 cm. br. en 90 cm. lang schroeven.
dus wiel boven en een wiel onder daar de latjes tussen.
om het om de boom te plaatsen het wiel een keer doorzagen.
hoop dat het een beetje duidelijk is. suc6 ermee.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?