Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

voeding en ruimte geitjes

• daan

Dit jaar gaan we verhuizen naar het buitengebied, en daar hebben we ruimte voor een weitje waar ik een paar geitjes wil houden.

Ik ben me grondig aan het verdiepen wat ze zoal nodig hebben om een fijn leven te hebben, maar een paar dingen kan ik nergens terug vinden.

Hoeveel weide ruimte heeft een stel geitjes minimaal nodig.

Ik heb zo ongeveer 350 m2 beschikbaar…

Hoeveel hooibalen eet een dwerggeit zo ongeveer per jaar?

• Iris

Hallo Daan

Wij hebben ook een wei met dwerggeitjes.

De wei is ongeveer 300m en we zijn begonnen met 2 geitjes.

Maar er was veel te veel gras, en we moesten het afmaaien, anders werd het te hoog.

Vorig jaar hebben we 3 jonge geitjes bij gekocht, we hebben nu dus in totaal 5 dwerggeitjes.

Ze krijgen elke dag geitenbrok te eten, en hooi.

In de winter natuurlijk meer hooi, in de zomer een beetje hooi, is beter voor de spijsvertering, komen ze niet zo snel aan de diaree.

In de winter hebben ze aan 1 pak hooi ongeveer 10 dagen genoeg, in de zomer veel langer, misschien wel 3-4 weken.

Ook heb ik 2 hokken staan, 1 voor de grote geitjes en 1 kleiner hok voor de 3 kleinere.

Ik geef ze ook appart te eten, anders eten de grotere alles op.

Dus jou stuk grond is zeker groot genoeg voor een geitenweitje!

en reken maar dat het leuk is! er is altijd wel wat te zien zo met die beestjes.

Succes met jou toekomstige weitje!