Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

stalbodem

• ine karreman

De vergunning is binnen om een echte geitenstal te mogen bouwen. Tot nu toe hebben we voor onze dwerggeitjes een vrij laag hok. Op de grond liggen gewone stoeptegels, waarop we een potstal maken. Dit bevalt eigenlijk goed.

We willen in onze stal een goede vloer leggen, die de afvoer van vocht onder de potstal mogelijk maakt, terwijl nare geur zoveel mogelijk wordt vermeden.

Wie heeft voor ons goede en praktische ideeen? Of zijn de huidige stoeptegels eigenlijk wel weer een goede optie?

Op het ogenblik hebben we 9 volwassen geiten en 8 lammetjes, dus een grote kudde hebben we niet. Zo'n 12 volwassen geiten is voor ons een mooi aantal.

Vast dank voor reactie's

ine

• pascal

beste Ine,ik heb al ongeveer 10 jaar geiten,ik heb 5 jaar geleden mijn geitenstal verbouwd en heb ervoor gekozen om geen vloer in de stal te maken,mijn geiten liggen nu gewoon op zand bedekt met stro,dit is ideaal omdat de urine dan zo de grond in trekt,je moet natuurlijk wel op tijd stro bijvullen en de kooi uitmesten,voordat je dan nieuw stro in de kooi doet kun je het beste even de ondergrond opwoelen,bij mij werkt het al jaren prima,groetjes en veel plezier met het bouwen van je nieuwe stal .pascal

• ine karreman

hartelijk dank voor de reactie,

altijd fijn om van anderen de ervaringen te horen. we kunnen zo goed een keuze maken.

vriendelijke groeten, ine

• ine karreman

hartelijk dank voor de reactie.

Het is fijn als mensen hun ervaringen willen delen, zodat we dan een keuze kunnen maken,

vriendelijke groeten,

ine

• paul

Beste Ine

Wij hebben nu iets meer als een jaar en paar geitjes. In de stal heb ik op de bodem net als jij stoeptegels gelegd. Daaroverheen een laag stroo Ik zorg dat er altijd hooi in de ruif zit en de geiten knoeien vaak wat met het hooi zodat er steeds een vers laagje bovenop komt (potstal idee dus) Dit gaat prima. Geen last van stank en hopelijk over een jaar of 2 een prima compost voor de tuin.

Veel plezier van je nieuwe stal.

Paul krechting