Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bultje

• Lissy

Hallo,

Mijn witte gecastreerde bokje van twee jaar heeft sinds een paar weken een bultje aan de zij kant van zijn bek. Het is niet groter of kleiner geworden en is erg hard. Komt dit wel vaker bij geiten voor? Hij lijkt er geen last van te hebben.

Groeten Lissy

• maury

ik heb een geit ook een bult aan de haar kaak had. Dat duurt dan een poosje en dan verdwijnt de bult vanzelf weer. Eens in de zoveel tijd verschijnt dan opeens de bult weer, maar omdat we weten dat het niets ernstigs is en dat de bult toch iedere keer weer verdwijnt maken wij ons er niet zo druk meer om. De geit is verder gezond en eet goed. ik heb me laten vertellen dat dit vaker bij geiten voorkomt.

succes groetjes.

• caren

Is misschien een galbultje. Dat heeft die van mij wel eens gehad. Op een gegeven moment barst dat open en komt de rotzooi eruit. (wel uitkijken voor infectie)

• Maire-Louise

Ja hoor dat komt vaker voor bij geiten en is (meestal) onschuldig. Zie mijn reactie op een soortgelijk bericht van 19-10-2005. Daar schrijf ik precies hetzelfde als wat Maury nu schrijft.Lissy schreef:

>

> Hallo,

> Mijn witte gecastreerde bokje van twee jaar heeft sinds een

> paar weken een bultje aan de zij kant van zijn bek. Het is

> niet groter of kleiner geworden en is erg hard. Komt dit wel

> vaker bij geiten voor? Hij lijkt er geen last van te hebben.

> Groeten Lissy

• Lissy

bedankt voor de informatie!