Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

artrose

• caren

Ik heb een bok en een geit (Jip en Janneke). Nu heeft de bok al een half jaar last van artrose. Volgens de dierenarts gaat het niet meer weg. Mijn vraag is of er iemand ervaring mee heeft en of er middeltjes zijn die de pijn kunnen verzachten. (hij hinkt nu meestal op drie poten rond). Hij is al een paar keer gespoten met depocort (cortisonen) maar dit blijkt steeds minder te werken.

• Ans

Hoi Caren,

Ook ik heb een witte melkgeit die al jaren artrose heeft. Tot nu toe heeft nog niets echt geholpen. Mijn geit kan steeds moeilijker staan en staat met een bolle rug. Zoals je al gemerkt zult hebben is het 's winters erger dan zomers.

Wel geef ik mijn geit regelmatig Reiki. Ik heb het idee dat ze dat wel prettig vindt, ze reageert dan wel door steeds naar me te kijken of heel stil te blijven staan.

Voor het overige is mijn geit er al behoorlijk oud mee geworden. Helaas kun je niet meer voor haar doen.

Groetjes Ans

• caren

Hoi Ans,

Bedankt voor je reactie. Ik ken wel iemand die ook Reiki kan geven dus ik ga het zeker proberen. Het klopt dat hij (het is een bok) er nu het warmer is minder last van heeft, maar vandaag heeft hij weer erg veel last omdat hij gisteren erg veel gelopen heeft (nieuwe wei en twee nieuwe schaapjes erbij). Het is erg zielig om te zien en ik zou hem iets willen geven tegen de pijn, maar ik weet niet wat.

Zou je een geit ook paracetamol kunnen geven?

groetjes van Caren

• Chantal

Hallo

Ik heb geen idee hoe het zit bij geiten.

Maar bij paarden moet je ze veel laten lopen.

Groetjes Chantal

Ps. Ik zit er aan te denken om ook geitjes te nemen.