Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

slecht lopen

• maury

hallo,

ik heb een geit van ongeveer 7 jaar oud, en ze loopt heel moeilijk. als ze staat dan laat ze haar voorpoot omstebeurte hangen omdat het haar pijn doet ofzo. ik weet niet precies wat het is en ik wil heel graag weten wat ik hier het beste tegen kan doen.

ze heeft wel een beetje dikke knieen. maar dat hoort ook wel een beetje bij haar. haar hoeven proberen we zo vaak mogelijk bij te snijden want haar hoeven groeien heel gauw scheef en daar loopt ze ook niet beter van. maar daar kan het haast niet van komen.

zomer vorig jaar heb ik de poten van haar elke dag ingesmeerd met spiergel voor paarden en dat werkte ook wel een beetje.

ik hoop dat iemand mij kan helpen,

groetjes maury!

• caren

Ik heb ook twee geiten (bok en geit). Ze zijn nu ook 7 jaar oud en de bok heeft al een half jaar last van artrose. De dierenarts heeft al een langwerkende cortisonenspuit gegeven wat wel enige tijd heeft geholpen, maar het komt steeds terug en zal volgens de dierenarts ook niet meer beter worden. Wat wel belangrijk is is dat ze op een zachte ondergrond kunnen lopen zodat het schokken wat gedempt wordt. Dit verzacht de pijn waardoor ze ook weer meer gaan bewegen, wat wel goed is bij artrose. Verder merk ik zelf dat het beter gaat nu het weer iets warmer begint te worden.

• maury

en waar denk je aan bij een zachte ondergrond mijn geit heeft nu altijd stro in haar hok liggen en ik probeer het zo vaak mogelijk schoon te maken want vocht is ook niet goed voor haar poten. maar mijn geit heeft ook heel gauw dat haar hoeven verkeerd groeien en dan gaat ze verkeerd lopen daar heeft ze nu ook weer last van maar de hoeven kan ik niet meer mooi gekapt krijgen.

maar in ieder geval bedankt voor je reactie !!!!

groetjes maury!

• caren

Met een zachte ondergrond bedoelde de dierenarts dat er voldoende wei is om te lopen ( die van mij hadden ook een groot stuk verhard). Wat dat scheef groeien betreft, daar hebben die van mij ook last van en daar is denk ik maar één mogelijkheid voor, nog vaker bijhouden met knippen. Bij onze geiten is eens in de drie maanden blijkbaar niet genoeg. Wij doen het nu ± elke 6 weken.

Ik hoop dat het helpt. Succes ermee