Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bok dood

• Hans

Ik had een prachtige Nubische bok, ruim 1 jaar oud. Altijd gezond en levendig

Afgelopen vrijdagmiddag zag ik bij het voeren dat hij diarree had en hij at ook wat minder hard in de brokken. Je denkt dan even in de gaten houden.

De volgende morgen lag hij dood in zijn hok. De andere geiten, die in hetzelfde hok zijn gehuisvest hebben (gelukkig !!) nergen last van. Iemand enig idee over een oorzaak ?

• yacente

Het kan vanalles geweest zijn. Kan hij wormen hebben, kan hij iets raars (giftigs) hebben gegeten??

• Hans

Vergiftigd lijkt me niet want de andere geiten eten van het zelfde voer.

Wormen ? Ik heb de bok voor het laatst ontwormd rond november/december. Hij is daarna nauwelijks meer in de wei geweest maar is op stal gevoerd met hooi

• mickie

hoi

ik ken het…hadden het ook laaste met een nubbische geit..

aan de diarree…altijd netjes ontwormd en op hooi gezet..maar helaas een paar dagen later ging het oke en ineens kwam ik de stal in lag ie dood..

Wij hebben het helaas vaker met nubbische geiten dat deze dood gaan misschien dat het aan het ras ligt terwijl de andere geiten dwerggeiten helemaal niks en nooit iets mankeren…

mocht er weer eens 1 aan de diaree zijn is het heel belangrijk ze op hooi te zetten en desnoods ff apart van de anderen..

suc6 er verder mee

groetjes mickie