Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bokken bij elkaar?

• Karin

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand daar een antwoord op heeft. Ik heb een geit en een bok. Zaterdag is mijn geit bevallen van een geitje en een bokje en ik wil deze graag houden, maar aangezien ik al een bok heb ( die ik binnenkort laat castereren) vraag ik mij af of deze twee bokken straks bij elkaar kunnen. (De kleine word zogauw als dan kan ook gecastereerd). Ik wil natuurlijk niet dat ze met elkaar gaan vechten en dat er een het loodje legt. Op de kinderboederij zie ik ook wel eens wat bokken bij elkaar lopen, dus ik heb een kleine hoop dat het gaat. Heb je hier ervaring mee of kun je me vertellen of dit kan wil je het mij dan laten weten.

Alvast bedankt

Groetjes Karin

• yacente

Ik heb in het verleden een stuk of 10 bokken bij elkaar in de wei gehad. Dit ging prima. Wel is het belangrijk dat er 1 duidelijk de baas is en de andere(n) daar naar moeten luisteren. Je kunt dus een 10 boklammeren bij elkaar zetten, maar als je er 1 2-jarige boven zet, gaat het weer uitstekend.

Bij jou is er al een duidelijke rangorde, aangezien je vader en zoon hebt. Je kunt de zoon dus rustig bij de vader zetten.

• Lissy

Ik heb ook twee gecastreerde bokken bij elkaar gehad en dat gaf ook nooit problemen. Het waren echt vriendjes van elkaar. Dus het moet zeker kunnen.

• Karin

Bedankt voor de reacties. Ik ben blij te horen dat het dus wel mogelijk is, zodat ik ze lekker zelf kan houden.

Groetjes Karin