Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geitje ziek????

• maury

hallo,

ik heb een bokje en ik kwam er s'avonds bij en toen had hij allemaal hooi uit zijn bekje hangen waar die al op gekauwd had dus wat hij had opgeboert zeg maar.

ik heb het er toen uitgehaald maar het zat gewoon vast in zijn keel. verder zocht ik er ook niet zoveel achter. maar toen ik er vanmorgen weer bijkwam had hij weer een hele pluk hooi uit zijn mond hangen en het zat weer in zijn keel vast ik heb in zijn bekje gekeken en daar heb ik heel veel oud eten uitgehaald wat hij niet kon verwerken.

hij probeert wat op te eten en hij slikt het half door en dan drinkt hij er heel veel water achteraan en dan boert hij alles weer op hij spuugt het niet uit maar hij houdt het in zijn mondje en het lijkt net of hij geen gevoel in zijn mond heeft hij laat zijn onderlip een beetje hangen en trekt een beetje met zijn boven lip en ALS hij wat eet dan kauwt hij een paar keer voorzichtig en laat het in de mond zitten en doet er verder niets meer mee.

ik heb van alles geprobeert wat hij lekker vind als hij maar wat binnenkrijgt maar hij wil niks, de dierenarst is er wel bijgeweest maar wist ook niet goed wat er mee was en heeft hem een vitaminespuit gegeven, zijn tandjes bijgeveilt maar dat heeft niet echt geholpen

heeft iemand dit een keer meegemaakt of weet iemand wat het is zou ik het graag willen horen want ik wil dat hij weer beter wordt.

alvast heel erg bedankt,

groetjes maury!

• henk

beste maury,

Dit hebben wij ook een keer meegemaakt met een dwergbokje van ons. Zolang die binnen zat moesten we dagelijk het hooi uit z'n bekje halen maar zodra die buiten kwam en hij gras begon te eten is alles vanzelf goed gekomen en hij heeft er helemaal geen last meer van!

Veel succes!

Henk

• yacente

Ik heb dit ooit meegemaakt met een geitlam. Geen over- of onderbeet en verder helemaal niets te zien. Dierenarts is er een aantal keer bij geweest, maar heeft nooit iets kunnen vinden. Uiteindelijk is dat lam ook na veel pijn en moeite op een leeftijd van 5 maand doodgegaan.

• maury

hij is vrijdag overleden, de dierenarst wist niet wat het was. hij wou helemaal niet meer eten maar om hem nou van honger dood te laten gaan vindt ik ook al zowat dus we hebben hem met een spuit havermout in gespoten en dat elke dag een paar keer maar op het laatst was hij al heel ver heen dus toen hebben we hem maar geen eten meer gedaan en hebben maar gewoon met rust gelaten.

maar in ieder geval heel erg bedankt, henk en yacente.

groetjes maury