Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geitje echt ziek

• Immie

Toen ik vanmorgen bij mijn geitjes kwam zag ik dat 1 geitjes (van de drie) in het hok bleef liggen.

Ze ligt er heel raar bij. Het kopje raar omhoog gedraaid en er komt vocht uit haar bekje.

Gisteren was er nog niets aan de hand. Heel levendig, goed eten en net zo ondeugend als altijd.

Wie weet wat dit kan zijn?

Help me aub.

Alvast bedankt.

• maury

hallo,

ik weet niet precies wat het is maar kan het zijn dat het geitje wat verkeerds heeft gegeten zoals giftige planten, op deze site:

http://users.skynet.be/sitemap/index1.htm

kan je vinden wat voor een planten giftig zijn.

met vriendelijke groeten maury.

• yacente

Wat krijgt de geit te eten?? Lijkt op iets wat bij mij een aantal dieren tig jaar geleden hebben gehad. Weet zo niet meer hoe het heet, maar was een bacterie in de hersenen. Bleek dus door het voer (iets nattere grote in plastic verpakte balen) te zitten.

Het klikt in ieder geval als iets in de hersenen. Als dit echt het geval is, heeft het dier weinig kans meer. Ik neem aan dat je de dierenarts er sowieso al bij hebt gehaald.

Heel veel sterkte!!

• yacente

Ben er weer achter. Listeria heet die ziekte. Hoop dat het dat niet is. Maar laat het wel onderzoeken.

• Immie

Helaas heeft mijn geitje het niet gehaald. Nog voor de dierenarts er was, is ze al overleden, heb hem toen weer afgebeld.

Wat het eten betreft krijgen ze hooi, bietenpulp, geitenbrokjes (als snoeperij, dus niet elke dag) en brood. In het weitje hebben ze vers gras.

Ik hoop alleen dat het niet besmettelijk is.

Mijn andere geitjes zijn nu heel stil en aanhankelijk naar mij toe. Dat doet mij enorm zeer om te zien.

In ieder geval, Maury en Yacente, heel hartelijk dank voor de reacties.

Groetjes, Immie

• Iris

Immie,

Heel veel sterkte, wat verdrietig zeg, voor jou en je overgebleven geiten. Ik weet hoe je je voelt……

Iris