Hallo allemaal, wat een leuke site dit.
\in april kregen wij 2 dwerggeitjes. Een oude van 12 jaar, dat wisten we toen nog niet, en een bokkige zwarte van 2 jaar die later ook zwanger bleek te zijn.
Op een avond toen ik ze naar binnen deed, was die zwarte aan het braken en hoesten en heel zijn bekje zat onder het groene schuim. Schudden met zijn kopje, verschrikkelijk. Ik de volgende morgen gelijk de dierenarts gebeld die langskwam, want de hele schuur en het geitje zaten onder het groene schuim.
De dierenarts zei dat hij waarschijnlijk een giftige plant gegeten had en heeft haar injecties en spul voor haar darmen gegeven, zodat die tot rust zouden komen.
Het leek beter met haar te gaan, maar het heeft niet mogen baten. De dierenarts is nog 4x geweest, steeds met pijnstillers enzo. En je zag zo dat ze niet dood wilde he, want ze bleef opstaan, hoe moeilijk het ook voor haar was. Na 3 dagen overleed ze.
Bleef ons oudje alleen over. Bleten, mekkeren. Wij een jong geitje erbij gehaald. Een echte scheet, zo lief. Het ging heel goed tussen die twee, echte maatjes waren het. Tot vorige week had ze allemaal diarree, die kleine en ze werd steeds zwakker. Ze at wel goed, dus ik maakte me niet echt zorgen. Tot vrijdagochtend, toen kon ze niet meer opstaan. De dierenarts weer gebeld. Wat bleek? Wormen.
Injectie gehad, bedje met dekentjes en kruikjes gemaakt in het hokje. Heel de zaterdag heb ik haar gevoerd en drinken gegeven, want eten en drinken deed ze wel. Ons oudje was niet bij haar weg te slaan. Maar omhoogkomen kon ze niet.
Ik zondagmorgen om half zeven er weer naartoe met brokjes. Ze lag er nog hetzelfde bij. Ik ga naast haar zitten, ze legt met heel veel moeite haar kopje op mijn schoot, steekt haar tongetje uit en overlijdt in mijn armen binnen een halve minuut. Net of ze op me gewacht had.
Nou dit gaat je echt niet in de kouwe kleren zitten hoor. Maar wat nu?
Het oudje loopt alleen in de wei en weet met zichzelf geen raad, maar ik ben al 2 geitjes verloren. Toch maar weer 1tje erbij halen? Hoe denken jullie erover? Want geitjes horen eigenlijk niet alleen te zijn he………
Groetjes Jolanda