Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bult

• ikke

hoi heb vandag ontdekt dat mijn geit op haar kaak aan de zijkant een enorme bult heeft grootte van een pingpong bal…heb haar in opdracht van de boer een penecelinespuit gegeven want waar schijnlijk is het een abces of een onsteking. ze eet goed en oogt niet slecht maar toch voel je je er niet fijn bij….kent iemand dit en heeft iemand nog tips…

• Marie-Louise

Hallo, Wij hebben al twee jaar een dwerggeit die af en toe een bult aan de rechterkant van de kaak heeft. Dat duurt dan een week ongeveer en dan verdwijnt de bult vanzelf weer.Eens in de zoveel tijd verschijnt dan opeens de bult weer, maar omdat we weten dat het niets ernstigs is en dat de bult toch iedere keer weer verdwijnt maken wij ons er niet zo druk meer om. De geit is verder gezond en eet goed. Er was geen afwijking te vinden en ik heb me laten vertellen dat dit vaker bij geiten voorkomt. ikke schreef:

>

> hoi heb vandag ontdekt dat mijn geit op haar kaak aan de

> zijkant een enorme bult heeft grootte van een pingpong

> bal…heb haar in opdracht van de boer een penecelinespuit

> gegeven want waar schijnlijk is het een abces of een

> onsteking. ze eet goed en oogt niet slecht maar toch voel je

> je er niet fijn bij….kent iemand dit en heeft iemand nog

> tips…

• maury

hallo,

mijn geit had dat ook en ik heb er verder niets aan gedaan maar ik maakte mij ook wel zorgen. en op een keer werd de bult kaal en is die weg getrokken.

met vriendelijke groeten maury nieuwe weme!

• ikke

hoi…

denk ff berichten

de bult is opengegaan en er is alleen vocht uitgekomen geen pus/etter ofzo..heb wel dierenarts bij gehad die dacht eigenlijk aan CL etterige lympfeklierontsteking een tuberculose voor mensen althans zo kun je het zien….besmettelijk maar ik hou het in de gaten even…

• henk

dit zou inderdaad wel eens CL kunnen zijn, wij hebben sinds 1989 al een CL vrij bedrijf, maar mijn broer, die dat niet heeft, heeft ook wel vaker last van die verschijnselen, hij ruimt zijn geiten dan altijd direct op en overweegt om ook en CL vrij bedrijf te beginnen. Het blijft altijd oppassen!

met vr gr. henk

• ikke

jeps…

maar vreemde is heb dierenarts bij gehad en eigenlijk vind ik heeft ie een risico genomen hij had me moeten aan bieden een test te doen desnoods…want volgens mij twijfelde die zelf ook…ik wacht het nu ff af mocht er weer wat zijn sla ik alarm

want om gelijk te ruimen nu terwijl er misschien niks is en ze gewoon gestoten heeft is een beetje tja gaat me net te ver…heeft ze echt wat dan ja helaas…