Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kan een konijn met een dwerggeit?

• angelique

hallo,

is er iemand die ervaring heeft met een konijn en een dwerggeit samen in een wei?

ik ben nl van plan om iets van een vlaamse reus te kopen en deze in dezelfde wei te laten lopen.

bvd

• Lissy

hallo,

ik heb zelf meerdere konijnen (kruising vlaamse reuzen) samen met twee dwerggeitjes lopen en dan gaat heel goed. alleen in het begin moest ik een beetje uitkijken want soms wilde een van de geiten de konijnen weleens een gooi geven of bij de vacht oppakken, maar daar waren de konijnen niet echt van onder de indruk en nu zijn ze goed aan elkaar gewend.

groetjes lissy

• maury

hallo,

ik had een dwerg konijn bij de geiten in lopen en dat konijntje was een beetje een krengetje dus dat ging niet goed ij heeft een van de geiten de hele tijd gebeten en op een keer liep de geit mank en had allemaal wondjes op de poot zitten maar ik wist niet waar het vandaan kwam maar toen zag ik het gebeuren en heb ik het konijn eruit gehaald.

maar vlaamse reuzen zijn van zich zelf wel lieve beesten en hebben een goed karakter dus het kan wel goed maar in het begin moet je even opletten of het goed gaat.

metvriendelijke groeten maury nieuwe weme

• angelique

inmiddels heb ik een vlaamse reus erbij gezet

mijn bokje is een stuk rustiger geworden

en het is een komische duo, best leuk om te zien hoe het constant achter elkaar aan huppelt

het konijn krijgt af en toe even de horens in haar zij maar dit vindt ze zo te zien niet erg want ze blijft dan gewoon staan

s'ochtends en s'avonds staan ze samen aan het hek te wachten op eten.