Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kippenvoer

• marjolein

Ik wil graag alle geitenliefhebbers waarschuwen voor de nachtmerrie die wij pas hebben meegemaakt. We hadden twee nubische geiten, (een geit en een hamel)

en toen hebben ze de garage opengebroken om daar samen 15 kilo kippenvoer op te eten. Mona, onze geit was altijd al erg gefixeerd op dat graan, en vlak nadat het was gebeurd waren we nogal lacherig, zo van “heeft ze toch haar zin”. We waren natuurlijk wel bezorgd, maar we waren er niet op voorbereid dat die beesten, toen we de volgende dag uit ons werk kwamen, zo doodziek zouden zijn. Dezelfde avond lieten we nog een dierenarts komen.

Hij vertelde dat zo`n hoeveelheid graan in hun pens, zich omzet in suikers, en de geiten zouden zichzelf Daardoor vergiftigen Daar waren ze dus al mee bezig, ze hadden lodderige ogen, ijskoude oren, en bovendien maakten ze afschuwelijke geluiden, kreunen en jammeren…

De veearts gaf ze een injectie en poeder nr. 4 om hun spijsvertering weer op gang te krijgen. De dag erna waren ze nog niet opgeknapt, en kreeg ik de injecties mee omdat de dierenarts vond dat het anders te duur zou worden. Voor het eerst dat ik een injectie moest toedienen, maar het was een makkie vergeleken met het toedienen van een poeder (vermengd met water) in een spuitje.

Bij het toedienen van die medicijnen maakten de geiten zo`n lawaai (olifantengebrul komt het dichtst in de buurt) dat ik allang blij was dat de politie niet aan de deur kwam.

uiteindelijk leek Bonnie de bok wel op te knappen, maar Mona weigerde te eten.

We lieten haar zelf kiezen wat ze wilde eten, en dat was vooral klaver, maar ook wilgen en berkentakken, maar het was te weinig….

ze is zes weken na de inbraak overleden..twee jaar pas.

Bonnie is inmiddels helemaal opgeknapt, maar Mona was zijn zus dus hij voelt zich vreselijk eenzaam. We wandelen met hem, samen met de hond en de kat.

we zijn er ook mee bezig om een nieuw maatje voor hem te zoeken, maar Bonnie is

Tamelijk groot en zwaar, 150 kg, en met kop en horens ongeveer 1.40m.

Hoe kun je nou een nieuw vriendje voor zo`n gigant vinden??

Als iemand een idee heeft, of ervaring met het koppelen van geiten met afwijkende

afmetingen, laat het me weten!!

Verder wilde ik dit verhaal kwijt, omdat het zo`n drama was en hoop dat het verder niemand zal overkomen, mens of dier.

Groetjes, Marjolein

è

• Marjet

Arme Marjolein, arme Mona,

Goh, wat een verhaal! Voor alle geitenhouders een wijze les om de dieren goed weg te houden bij alle soorten voer, want ze lusten er wel pap van en in jullie nare geval met dit vreselijke resultaat. Wat jammer, vooral ook voor de overgebleven bok, ik hoop dat jullie een maatje voor hem vinden (grote of kleine maat), misschien kan je dat in de toekomst nog laten weten. Heel veel sterkte ermee.

• marjolein

Leuk om een reactie te krijgen…

ik heb net m,n katten, hond en vogeltjes verwend, maar een geit verwennen doe ik nooit meer. Dierendag of niet, hooi en brokken kan Bonnie, de overgebleven bok, krijgen, maar verder niets. Zelfs geen klein plastic zakje of een tijdschrift.

Een extra wandelingetje krijgt hij toch wel om de eenzaamheid te verdrijven.

Groetjes, Marjolein en Bonnie (naar Bonfire, die maakt ook zo`n grappige stappen)

• Jane

Jeetje, wat een nachtmerrieverhaal!

Vreselijk voor je om dat mee te maken.

Ik ben er zelf wel achter dat hoe meer dieren je hebt, hoe meer ellende je op je hals haalt want er gaat altijd wel wat mis met beesten, al is het dat ze op hun oude dag uit hun lijden verlost moeten worden en dat jij die beslissing moet nemen.

Ik wens je verder veel succes met je beesten en bedankt voor je waarschuwing!