Hoi ik ben nieuw hier en heb sinds 2 weken 2 dwerggeitjes. Toen zaterdags vrienden van ons ze kwamen brengen vonden de volgende dag al 1 geitje dood in de stal. Ze bleek te zijn overleden aan een longontsteking. Ik vond haar al wat rustiger en haar staartje stond ook na beneden. Nu weet ik dat dat dingen zijn waar je op moet letten.
We hebben een nieuwe gekregen die een stuk flinker was (een eenling werdt verteld)
Nu 2 weken verder valt me op dat die eerste met zijn staartje naar beneden loopt en wat lustenloos is. Toen ik hem oppakte en nakeek zag ik dat hij boven zijn voorpootjes en onder zijn oksels beestjes heeft zitten. Net teken maar dan kleiner en ze zitten er niet met hun kop in lijkt wel. Je kunt ze er zo uittrekken. Ze zit goed onder en ik denk dat die beestjes haar zwak maken. Nu is mijn vraag aan jullie wat zijn dit voor beestjes en wat kan ik er aan doen. Ik wil namelijk niet weer een geitje verliezen.
Ze lopen in de wei bij onze paarden en kippen en liggen allemaal in 1 grote stal. De andere dwerggeit is actief en eet goed, de eerste eet ook goed maar wel wat minder valt me op vooral met brokken geven enzo.
Ik hoop dat iemand me snel kan helpen.
Bedankt Jessie