Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

beestjes

• jessie72

Hoi ik ben nieuw hier en heb sinds 2 weken 2 dwerggeitjes. Toen zaterdags vrienden van ons ze kwamen brengen vonden de volgende dag al 1 geitje dood in de stal. Ze bleek te zijn overleden aan een longontsteking. Ik vond haar al wat rustiger en haar staartje stond ook na beneden. Nu weet ik dat dat dingen zijn waar je op moet letten.

We hebben een nieuwe gekregen die een stuk flinker was (een eenling werdt verteld)

Nu 2 weken verder valt me op dat die eerste met zijn staartje naar beneden loopt en wat lustenloos is. Toen ik hem oppakte en nakeek zag ik dat hij boven zijn voorpootjes en onder zijn oksels beestjes heeft zitten. Net teken maar dan kleiner en ze zitten er niet met hun kop in lijkt wel. Je kunt ze er zo uittrekken. Ze zit goed onder en ik denk dat die beestjes haar zwak maken. Nu is mijn vraag aan jullie wat zijn dit voor beestjes en wat kan ik er aan doen. Ik wil namelijk niet weer een geitje verliezen.

Ze lopen in de wei bij onze paarden en kippen en liggen allemaal in 1 grote stal. De andere dwerggeit is actief en eet goed, de eerste eet ook goed maar wel wat minder valt me op vooral met brokken geven enzo.

Ik hoop dat iemand me snel kan helpen.

Bedankt Jessie

• Iris

Hoi Jessie,

Wij zijn ook net aan geitjes begonnen dus ik kan je nog niet echt helpen. Wel hebben wij ook erg pech gehad en is er een geitje dood gegaan, dus ik weet hoe het voelt. Heb je al in een geitenboek gekeken? Zijn het niet gewoon luizen of vlooien?

Veel sterkte ermee, zodat je daarna weer met volle teugen kunt genieten!

Iris

• jessie72

Hoi Iris

Ik denk ookdat het iets van luizen zijn maar ik wist niet dat ze daar zwakker van werden? Ik heb gisteren mijn DA gebeld en daar kan ik spul komen halen voor erop te spuiten. Hij zei dat het vaker voorkomt bij geitjes dat ze luizen hebben.

Ik had ze gisteren ook al ingesmeerd met knoflook ik dacht dat stinkt dus misschien helpt dat. Ik zag toen wel dat ze er minder last van had er zaten er niet meer zoveel op als de dag ervoor.

Genieten doe ik er toch wel van want ze zijn heel leuk en lief. Het valt me op dat ze zo goed met de paarden overweg kunnen. Onze pony is de pleegvader en als de shetlanders eten willen afpakken van de geitjes dan grijpt hij in. Dat is wel heel lief om te zien hihi.

Jessie