Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dwergbokje alleen?

• angelique

5 weken geleden heb ik een dwergbokje gekregen van nu bijna 5 maanden oud

hij is heel lief en erg aanhankelijk.

het enige “probleem” is dat hij soms ontzettend kan mekkeren.

is er iemand die hier ervaring mee heeft en of dit altijd minder wordt als je er een ongeveer even oude dwerggeit bijzet of heb je dan ook de kans dat ze samen blijven mekkeren?

ps ik heb de mazen in het hooi net al kleiner gemaakt.

• Yacente

Waarschijnlijk heeft hij idd behoefte aan gezelschap. Dit hoeft niet perse een even oude dwerggeit te zijn. Sterker nog: je kunt beter óf een van een compleet andere leeftijd nemen óf een ander ras. Dan is de rangorde bijna gelijk duidelijk.

Ik heb in het verleden problemen gehad doordat ik een aantal landgeitenbokken bij elkaar in de wei had. Ze waren allemaal ongeveer even oud en even sterk. Ze bleven met elkaar aan het vechten, doordat de ene keer de ene iets sterker was en de andere keer de andere, maar nooit kwam er een echt verschil uit. Ik heb toen een veel oudere bok gekocht en die erbij gedaan. En de heertjes wisten gelijk wie de baas was en vochtten onderling ook niet meer.