Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wild of mak?

• Marjet

Sinds een tijdje heb ik twee lieve geiten, Tess en July, die eigenlijk naar de slacht moesten. Alles gaat nu goed, ze zijn gewend aan de nieuwe situatie. De zwarte dwerggeit laat zich wel aanhalen, maar de bruinwitte is erg angstig. Ze komt heel voorzichtig naar je toe en af en toe kan je haar neus aanraken, maar dan springt ze weer weg (het is net een antilope). Hoe kan ik haar wat makker krijgen. Ze dragen geen halsband meer omdat ze lange hoorns hebben en vorige week zat de hoorn van de bruin-witte helemaal gedraaid in de halsband van de zwarte. Gelukkig heb ik hem kunnen verlossen. Zal het een kwestie van tijd zijn? Bedankt voor de adviezen.

• jan willem

Het is zeker een kwestie van tijd en vertrouwen winnen van zo`n geit.

Wat ook helpt is als je elke keer als je even bij ze zit op je hurken een handje voer of iets anders lekkers mee te nemen dan komen ze ook veel sneller naar je toe en kun je ze proberen uit je hand te laten eten.

Maar laat ze niet schrikken want ze moeten je eerst kunnen vertrouwen voor ze bij je komen.

succes

• Marjet

Bedankt Jan Willem voor je adviezen. Ik vind het een uitdaging om deze twee geitjes (m.n. de bangige) een beetje rustiger te maken, ik hou niet van dwang bij dieren en zal het met geduld (en een handje lekkers) proberen.

• jan willem

hoi laat me een keer weten of het gelukt is

• marjolein

beetje late reactie…

Zet een stoeltje in de buurt van het geitje, en ga daar een een appeltje of een worteltje zitten eten, of iets wat ze lekker vindt.Doe of je nog nooit zoiets lekkers hebt gezien. succes verzekerd!!!

Marjolein

• Marjet

Bedankt voor het stoeltje-advies, het gaat intussen al heel wat beter en …… een appeltje of alles wat eetbaar is doet inderdaad wonderen. Het bruin-witte geitje laat zich ook al over de rug aaien, dus het gaat de goede kant op. Maar toch bedankt!