Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gezeldschapsgeitje

• Heleen Nijhuis

Wij zoeken een geitje om ons paard gezeldschap te houden. Het liefst een dier wat ook aan honden gewend is. Wij hebben een weitje en uiteraard een grote stal te bieden (voor foto's zie www.noordendijck.nl). Wie kent zo'n beestje wat een goed tehuis zoekt?

• Kees

Op dit moment heb ik nog een volbloed Angorageitje en een volbloed Angorabokje lopen. Deze zijn heel rustig en kunnen goed als gezelschap voor paarden dienen.

De bok heeft nog als voordeel dat hij geen stankklieren heeft en dus niet de penetreante bokkengeur verspreid. Deze dieren leveren ook nog schitterende mohair.

Wanneer je belangstelling hebt mag je gerust eens komen kijken om ze te bekijken.

• Yacente

Ik heb op dit moment ook nog 2 bokken te koop. De ene is een witte kruising boerbok van vorig jaar en de andere is een zwartbonte Nederlandse Landgeitenbok van dit jaar (een foto van zijn vader is te zien op http://groups.msn.com/twestendorp die bok heet Wierd fan Witsenburg en heeft geweldig grote horens).

• maury

hallo,

ik heb nog 3 geiten en 2 bokjes lopen ze zijn geboren op 1 maart 2005 en 4 maart 2005. 1 bokje heeft horens. het zijn bonte melkgeiten en ze lopen vaak samen bij het paard in de wei en dat gaat heel goed.

met vriendelijke groeten maury

• Monique

Hallo Kees,

Ben je het gezelschapsgeitje al kwijt, anders heb ik er misschien wel belangstelling voor? Kan een geit ook op vlas staan? Zou de geit samen met de pony (1.30m) in één box van 3x3 m kunnen?

groeten,

Monique