Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Speelhokje voor de geiten

• Joop

Beste mensen,

ik heb een vraagje: we zijn van plan een nieuw speelhokje voor de geiten te timmeren. We hadden er al 1 staan maar die had z'n beste tijd gehad en die hebben we gesloopt. Ik bedoel met speelkhokje zo'n ding waar ze op kunnen gaan liggen e.d. en op kunnen klimmen. Wie heeft er tips over zo'n ding of weet waar ik op het internet misschien informatie hierover kan vinden?

Hartelijk dank!

Groeten

• Joop

Niemand tips?

• Marjet

Beste Joop,

Wat leuk dat je iets nieuw gaat bedenken voor je geiten. Ik weet natuurlijk niet hoe groot ze zijn en hoeveel ruimte je tot je beschikking hebt. In ons dorp is een grote kinderboerderij en daar hebben ze een klimobjekt gemaakt van bielsen. Ze hebben er vier vertikaal ingegraven en daarna een soort trap gemaakt van horizontale bielsen. Natuurlijk kan je dit net zo groot/klein maken als je wilt. Veel succes!

• Joop

Beste Marjet,

Bedankt voor je tip!

Het zijn kleine geiten (ras ligt meest in de buurt bij dwerggeiten denk ik, maar het is meer een gemengd ras zeg maar :-) ). We hebben er op het moment 5 rondlopen. We hebben vrij veel ruimte. In ieder geval genoeg om een groot klimobjekt te maken. Ik heb nu het idee om wat te maken met 3 aparte platen waar ze op kunnen liggen (hoogste rond 1,80 meter hoog) en 2 hokjes waar ze in kunnen liggen die ik met scharnieren open kan klappen om het zuiver te kunnen maken. Mocht je nog tips hebben (ook van bijvoorbeeld een site met tekeningen/ foto's) dan zijn ze van harte welkom!