Hallo!
Mijn droom is om ‘ooit’ een huis/boerderij te hebben met een heleboel grond met een heleboel dieren. Ik ben ‘alvast’ informatie aan het verzamelen over het een en ander, gewoon voor de leuk, omdat 't waarschijnlijk jááren gaat duren àls het er al van komt.
Ik ben zo'n beetje van plan om naast een stuk weiland een aantal ‘stallen’ te plaatsen. Ik zou er graag geiten en schapen (misschien nog andere dieren…) willen hebben lopen, die 's nachts in aparte ruimtes zijn, zodat je geen last hebt van verschillende eetgewoontes.
Mijn vraag is vooral hoeveel ruimte een geit nodig heeft als ze op deze manier leven. Hoeveel geitjes op één ha (of andere eenheid)? En hoe groot zouden de ruimtes moeten zijn per geit? Of kunnen ze beter bij elkaar.
Ik begrijp dat dit ook weer afhangt van het soort ras dat je kiest, maar 't gaat mij vooral om een (ruwe) schatting…
Ik ben al bezig een en ander te lezen, maar practische informatie heb ik liever van mensen die er ervaring mee hebben en aan wie ik vragen kan stellen
Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen,
Annemarie