Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

opspringende bokjes

• marisa

Hallo,

Sinds kort heb ik twee bokjes, ze zijn erg lief maar zeer nieuwsgierig, als je bij ze bent willen ze steeds tegen je op springen;

Is dit af te leren? zo ja hoe ik probeer ze al steeds naar achteren te duwen en te zeggen dat het niet mag, aangezien ik ook een zoonje van anderhalf heb is het eigenlijk belangrijk dat ze dit niet doen!!

Vast bedankt voor jullie raad,

Marisa

• Linda Venderbosch

Waarschijnlijk komt het dat de bokjes tegen je opspringen doordat ze via zo'n mannier eten van je kregen, of bij de oude eigenaren. Mijn enige tip wat ik kan geven is: Elke keer je als ze tegen je op staan een goede knie stoot geven tegen de borst/ buik. Ze moeten er wel van schrikken anders heeft het geen zin. Na vaak dit te herhalen als ze tegen je aan staan. Zullen ze beseffen dat het echt niet leuk voor ze is en maar beter op 4 pootjes kunnen blijven staan. Deze methode werkt ook erg goed bij tegen opspringende honden. Het aller belangrijkste is dat je ze niet meer voert uit de hand. Zowiezo niet als ze tegen je op staan, want dan beloon je ze voor hun gedrag. Ga door de knieen en voer ze dan uit je hand.

Hopenlijk helpt dit een beetje. Vergeet niet dat je consequent moet blijven. ( ene keer mag het wel en andere keer niet, dat snappen ze dus niet)

Sucses gr. Linda