Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rare vraag

• briggitte

hallo

ik heb misschien een rare vraag ik heb pas een geit (toggenburger) voor mijn dochtertjes ( 2 jaar)gekocht en en nu is mijn vraag heeft een geit boven en benede tanden, of alleen boven onze geit heeft namelijk alleen boven een paar tanden

hopelijk heeft iemand antwoord

groetjes briggitte

• corine1

hoi,

een geit heeft onder en boven kiezen

en allen boven hebben ze een gebit zoals snijtanden enz. ( of hoe je ze ook noemt )

dus het klopt wat je zag, onder hebben ze niks ( ja kiezen , maar die zie je zo niet)

groetjes

• Yacente

Hoihoi

Je hebt het niet goed. Ze hebben juist boven geen tanden (of ben ik nu gek, begin iets aan mezelf te twijfelen??) Als je de bek lost trekt, zie je de tanden die je ziet, aan de onderkaak zitten. Als de bek goed sluit, zitten de ondertanden over de bovenkaak heen.

Kiezen hebben ze idd zowel boven als onder. Pas daar ook altijd mee op, want ze kunnen daar nog ontzettend hard mee bijten.

• briggitte

• briggitte

http://users.skynet.be/sitemap/index1.htm

maar er staat niet bij of het nou onder of boven is

• veja

Het is onder, boven hebben ze een harde plaat waar ze de ondertanden en een pluk gras tegen aandrukken zodat ze het gras gemakkelijk los kunnen @!#$.

Net zoals bij koeien en schapen, het is een uiterlijk kenmerk van een herkauwer.

Groetjes Veja

• veja

Er vind hier blijkbaar controle op woorden plaats.

@!#$ is geen mooi woord in sommige gevallen dus zal ik het omschrijven als trekken.

groetjes veja

• corine1

hoi,

sorry sorry,

ik bedoelde idd onder goed opgelet yacente ;)

hahaha, ik heb zelf geiten gehad dus, weet wel wat van die kleine lieve tandjes af hahahah, vooral als je een flesselam hebt en die gaat op den duur op hard voedsel maar ziet je voingers af en toe nog als speen

gr.