Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jong bokje

• angelique

misschien een rare vraag, maar kun je een jong bokje ook een soort zindelijk maken zodat hij op een vaste plek plast?

• Yacente

Hoihoi

Geiten zijn van zichzelf niet zindelijk. Als je bij bijvoorbeeld paarden in de wei kijkt, poepen ze altijd op dezelfde plek. Ook katten, honden, varkens en konijnen doen dit. Cavia's, koeien en schapen bijvoorbeeeld weer niet.

De dieren die dit van nature niet doen, is het heel moeilijk. Bij cavia's is wel te leren dat als je ze op schoot hebt en ze moeten plassen, ze een bepaald geluidje maken oid, maar om ze echt zindelijk te maken lukt niet vaak. Bij geiten is dit precies hetzelfde. Ze hebben dan instinct van nature niet en ik geef je niet zoveel kans dat het met jouw bok wel lukt (al heb je natuurlijk uitzonderingen)

• geitjuh

Ik heb 2 dwerggeitjes die eerder inhun stal altijd op de zelfde plek hun behoefte deden en hiermee bedoel ik plassen..hun ontlasting kwam overal wel terecht maar dat is geen drama

ze stonden toen op zaagsel dus hoefde bijna altijd alleen de natte plek eruit te scheppen en dan strooide ik het vieze zaagsel naar die plek en weer nieuwe in rest van het hok…scheelde me lekker in de knip…maar denk dat het gewoon puur geluk was/isYacente schreef:

>

> Hoihoi

>

> Geiten zijn van zichzelf niet zindelijk. Als je bij

> bijvoorbeeld paarden in de wei kijkt, poepen ze altijd op

> dezelfde plek. Ook katten, honden, varkens en konijnen doen

> dit. Cavia's, koeien en schapen bijvoorbeeeld weer niet.

> De dieren die dit van nature niet doen, is het heel moeilijk.

> Bij cavia's is wel te leren dat als je ze op schoot hebt en

> ze moeten plassen, ze een bepaald geluidje maken oid, maar om

> ze echt zindelijk te maken lukt niet vaak. Bij geiten is dit

> precies hetzelfde. Ze hebben dan instinct van nature niet en

> ik geef je niet zoveel kans dat het met jouw bok wel lukt (al

> heb je natuurlijk uitzonderingen)